Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skrivskydd/åtkomst nekad


fjädern

Rekommendera Poster

Hej..Försöker att ta bort en mapp som jag inte vet om att jag skapad och således behöver jag troligen inte den...Problemet är att jag får besked på att den inte går att ta bort då filen är Åtkomstskyddad...Går in under egenskaper och avmarkerar Skrivskydd men det hjälper inte,får samma besked igen..Går åter in under Egenskaper och då är filen Skrivskyddad igen,alltså hjälpte det inte at bara avmarkera,så vad gör jag?

Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häll nere CTRL klicka på mappen med vä musknapp tryck på Shift och delete..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för svaret Talisman..men det gick inte att göra som du sa..Går ej att ta bort den så..Höll CTRL nere samtidigt som jag klickade med vänster musknapp....sen tryckte jag på shift och delete samtidigt..men tyvärr

Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fjädern!

 

Här kommer ytterligare ett tips:

 

Men först:

 

Försöker att ta bort en mapp som jag inte vet om att jag skapad och således behöver jag troligen inte den...Problemet är att jag får besked på att den inte går att ta bort då filen är Åtkomstskyddad

 

Finns det någonting i den här mappen som du har skapat?

 

1: Gå in i utforskaren.

 

2: Leta upp mappen som du vill ha bort till vänster i utforskaren.

 

3: Öppna nu mappen som du har hittat till vänster i utforskaren, till höger i utforskaren skall du nu kunna se om du har någonting i mappen (vi kan kalla dem dokument om du har någonting i mappen).

 

Om du har någonting i mappen: Gör så här:

4: Låt oss säga att du har ca 10 dokument i mappen. Nu markerar du 1:a dokumentet i mappen -> tryck ner schift-tangenten (släpp inte tangenten) -> tryck på den sista 10:e dokumentet -> Nu släpp schift-tangenten (kontrollera så att alla dokument är blåmarkerade i mappen -> Nu trycker du på delete-tangenten och nu skall dokumenten lägga sig i papperskorgen.

 

5: Töm papperskorgen.

 

6: Gå tillbaka till den nu tomma mappen som du vill ha bort.

 

7: Markera mappen (den skall bli blåfärgad) tryck på delete-tangenten (ingen annan tangent). Så nu skall även den lägga sig i papperskorgen.

 

8: Töm papperskorgen.

 

 

Det här var mitt lilla tips.

Det kan vara så att du kanske har för mycket i mappen som gör att den inte går att ta bort.

 

Lycka till: Malou

 

 

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

 

***** Ingen Fråga Är För Dum *****

 

Hellre fråga en gång för mycket, än inte fråga alls

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...