Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG suger!


SYS64738

Rekommendera Poster

Irriterande popups och en jävla massa reklam är vad man möts av på IDG:s sidor. Mest irriterande var den där Compaq-reklamen där man dessutom hade ljud med i reklamen.

 

Tidningarna blir sämre också. Maxidata var bra förr men sen började man recensera mobiltelefoner och handdatorer. Sen tidningen bytte namn till M3 så har den blivit i stort sett värdelös.

 

Macworlds sidor har man nu börjat ta betalt för. Inte för att jag är Mac-användare men det dröjer inte länge förrän alla sidorna kostar pengar.

 

Nej, nu blir det Datormagazin från konkurrenten Medströms för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, nu blir det Datormagazin från konkurrenten Medströms för min del.

 

*Tummen Upp* :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest irriterande var den där Compaq-reklamen där man dessutom hade ljud med i reklamen.

 

Jepp, den där Compcrapreklamen var verkligen irriterande, men det är väl ett led i Compaqs sponsring av illegala och livsfarliga race på allmänväg.

 

/nix

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus Eklund

Inte för att försvara idg eller liknade men är det någon som tvingar dig att besöka deras sida eller läsa deras tidningar?

 

Det var min enda kommentar

 

Mvh

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte för att försvara idg eller liknade men är det någon som tvingar dig att besöka deras sida eller läsa deras tidningar?

 

Jepp, gör jag inte det så kommer IDGs hejjdukar och knackar på min dörr..

 

/nix

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus Eklund

Okej..

 

Jag är nöjd med idg på vissa ställen och missnöjd på andra..

 

Därför besöker jag fler websidor än bara idg och läsa andra tidningar än bara idg's..

 

Mvh

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ingen som tvingar mig att besöka IDG:s sidor, men eforum är okej iaf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När pengar fattas tar man till reklam i popupsidor men detta gör besökarna arga så man tappar ännu fler besökare. I en värld där den blinda profiten styr är den som öppnar ögonen en farlig människa. Han har ju sett ljuset och det kommer inte från Mammon...

 

Lite filosofiskt svammel från en luttrad IDG-besökare

 

/Carl

 

 

_________________________________________

"Gud spelar inte tärning"

 

Albert Einstein

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. har jag missat. Varför använder ni inte annonsdödare då? Jag ser inga annonser på idg.se :P

 

Undra vad som händer när fler och fler börjar motverka annonser.

 

//blueluna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, det kanske blir fler och fler sajter som tvingas ta betalt på annat sätt.

 

Många hajar ju inte det när de klagar på banners och popups, kan de inte täcka sina kostnader på ett sätt måste det göras på nåt annat sätt.

 

Man kan ju dock göra reklamen mindre irriterande, popups förstår jag mig inte på, de måste bara ha den effekten att folk struntar i att komma tillbaka.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...