Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer 6


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

För någon vecka sedan började det, med jämna mellanrum, dyka upp en ruta, när jag surfade: "Iexplorer har orsakat ett problem i KERNEL32.DLL och kommer att stängas."

Jag testade att installera om Internet Explorer, vilket inte hjälpte. Jag installerade då om Windows ME och problemet var borta.

I min version av ME ingår Internet Explorer 5.5 och tidigare hade jag uppgraderat till version 6. Sålunda försökte jag att installera IE 6, vilket visade sig vara omöjligt. Jag har försökt såväl med att ladda ner från Windows update, som att installera från CD. Efter installationen kommer det upp ett felmeddelande om att vissa komponenter (däribland IE 6) inte kunde installeras. Jag har startat om datorn och gjort femtielva försök, laddat ner installationsfilerna igen och försökt med olika CD-skivor, men det är omöjligt att installera IE 6. Har någon en förklaring eller lösning till mitt problem?

Tidigare har jag alltså haft Internet Explorer 6 installerat, utan problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack! Nu vet jag lite mer om KERNEL32.DLL-problematiken.

Jag skulle dock fortfarande gärna vilja veta hur jag ska gå till väga för att åter kunna installera Internet Explorer 6. I och för sig fungerar det bra med IE 5.5, men jag vill gärna kunna använda den senaste versionen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att IE 6 lägger sig över 5.5 s.k uppdatering, du kan prova med att i kontrollpanelen-lägg till ta bort program-markera IE-ta bort- sedan får du tre alternativ välj reparera.. sedan lägga i IE 6 -sen uppdatera på Windows Update till IE 6 Sp1..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack TalisMan

Med ditt svar till Lapsang löste du mitt problem som uppstod när jag stängde pdf-filer. Min IE-startsida kom, och jag måste stänga Internet Explorer,(inte Outlook Express som det stod i min rubrik). Jag hade dubbla IE.

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-29 11:09:21 av anikar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

När jag går till Kontrollpanelen och öppnar "Lägg till-ta bort program" så finns inte Internet Explorer med i listan över program. Vad göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...