Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dvd brännare fråga


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

är det normalt att vänta i 4,5 timme för att bränna ut en film på 3.7 gb på dvd? undrar för jag har suttit och väntat i 3h nu börjar bli drygt vill bränna ut ca 20 till ikväll :o

 

brännare : NEC 1300 , mina skivor heter SW technology och är DVD-R skivor rymmer 4.7 gb , 120 min

sånafall om ni vet snabbare metoder skulle jag vara tacksam för svar :)

 

[inlägget ändrat 2004-01-27 18:08:09 av Kritan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vet inte vad du använder för brännar-program...?

 

Är det en film-fil i DVD-kvalitéformat så ska det inte ta mer än ca 25 minuter i 2.4x och strax under 20 min i 4x. Måste däremot brännarprogrammet konvertera en "sämre" film-fil så kan det ta vä-ä-ä-ä-äldigt lång tid. Har gjort det i MovieFactory några gånger och det kan ta allt från 3 till 6 timmar...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

jag har NERO sex nollan ultra och använder även Nero vision express 2.0

 

det måste vara det jag gör.. bränner en .avi hittills 4 timmar.. suck

 

har sett att man kan bränna vanliga .avi i vcd format eller svcd också då kan man få flera filmer i en cd kan man kolla på dom i en dvd spelare då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det skiljer sig mellan olika märken/modeller vad en vanlig DVD-spelare klarar av. Men generellt bör den åtminstone klara VCD, men är den lite nyare så klarar den säkert också SVCD.

Och är original-filen i .avi så tror jag inte kvalité-förlusten blir speciellt stor. Däremot är tids-vinsten må-å-å-ånga timmar... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...