Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Videostyrenhet för multimedia ?!?!


Zija

Rekommendera Poster

Hallo !

 

Jag har ett litet problem här. Nu är det så att jag har ett Tv-turner kort som jag aldrig använt förr och skulle gärna vilja testa den nu ! Nyligen så har jag formaterat om min dator och då är det 2 enheheter som är markerade med gula utropstecken, under ANDRA ENHETER. Dem enheterna som är markerade är Multimediastyrenhet och Videstyrenhet för multimedia. Det är troligen mitt tv-turner kort fast jag vet inte vilka som är tillverkaren till kortet!Hur kan jag få reda på det och instalera den så att den funkar ? Vilket program ska man använda när man fått igång TV-turner kortet..

Dator: Packard Bell iextreme 2GHZ Geforce4Mx med tv out 512Rdram 80Gb , Xp-Pro

Skulle vara jätte tacksam för lite hjälp

Mvh Suad Lotinac

MSN: suad@hotbrev.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Satt TV-kortet i när du köpte PB-datorn bör du hitta drivrutiner på deras hemsida under Support > Nerladdningar > din datormodell

 

http://www.packardbell.se

 

Vad du har för typ av kort bör du kunna se om du kollar Systeminformationen ( START > Program >Tillbehör > Systemverktyg ).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Inte illa när det finns mer i datorn än det står i "innehållsförteckningen"... :)

 

Ladda ner och kör t.ex AIDA32 om du inte kan hitta info om kortet i Systeminformationen. Någon form av drivrutin måste troligen installeras för att du ska få bort utropstecknen och kunna använda det. Eller öppna lådan och kika vad det står på det...?

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja igen!

FÖr och främst tack för du tar tiden att hjälpa mig.. du får gärna adda mig på msn så blir det lättare att diskutera! Jag har öppnat lådan och det enda som står på kortet är ett philips märke sen är de massa sn nummer. men hur som helst så hittar jag inget på philips sida :( ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vad står det för nummer/siffror. Det brukar ge träffar när man söker på det + Drivers..

 

Använder tyvärr inte msn :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här stog det på kortet

PHILIPS

 

3139 147 15941L

FQ126ME/P H

SV21 0101

MADE IN SIGNAPORE

 

tack igen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Zija!

 

Hittar ingen drivrutin till annat än 3139 147 ****** ( det sista siffrorna stämmer alltså inte... ).

 

För att få veta exakt vad du har för kort ladda ner AIDA32 här

 

http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

 

där du kan få ALL info om vad som finns i "burken". T.o.m länkar till var du hittar drivrutinerna.

 

När du gjorde formateringen använde du då Recovery-diskett + Recovery-skivor som följde med datorn, eller formaterade du själv ? På dessa skivor finns ju drivrutiner/programvara till allt som följde med datorn och då borde du inte ha fått det här problemet.

 

Har du mejlat til PB:s support ? Dom om någon borde veta vad det är för kort de stoppat i datorn...

 

 

P.S. Kom på att det kan vara bara själva chipet på kortet som kommer från Philips och att fabrikatet kan vara ett helt annat...

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-29 09:48:03 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...