Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

program


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

kan nån hjälpa mig med det här problemet.

När jag startar min datorn kommer ett meddelande där det står att "det går inte att hitta ocraware.exe eller en av dessa komponenter kontrollera sökväg filnamn och alla nödvändiga dll filer. Jag will tarbort den här programmet heloch hålet men hittar inte den på dos miljö.

tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke Bergström

Hej!

OCR Aware är en komponent som tillhör programmet Omnipage såvitt jag vet. Om du redan avinstallerat det kan det vara så att det fortfarande ligger kvar skräp från programmet i Windows register.

Ett sätt att kolla upp detta är att (i Windows XP) via Startmenyn välja KÖR. Skriv där in msconfig och titta under fliken Startup. Där kan det vara så att det ligger kvar en startupfil som inte finns längre och därför skapar problem.

 

Jag råder dig dock att ta det lite försiktigt i Msconfig om du inte är van att aktivera/stänga av Windwosprocesser då det kan ställa till ytterligare problem om du stänger av fel processer.

 

Om du fortfarande har kvar Omnipage bör det gå att stänga av OCR Aware-funktionen. Jag vet inte vilken flik du hittar det under, men misstänker att en Verktygs- eller Inställningsmeny bör innehålla den möjligheten.

 

Lycka till.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...