Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ny dator


Bittan

Rekommendera Poster

 

Hej

jag skall köpa en ny dator, kan någon hjälpa mej och ge mej lite råd på BRA dator, då jag bl a skall arbeta med digitala bilder, komponera musik, redigera videofilmer, spela spel m m.

Finns det någon som har erfarenhet av detta?

Axel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bittan , hej :-)

 

Mitt bästa förslag är att du vänder dig till en välrenommerad datorbutik/service (Titta i PC för ALLA:s annonser t.ex.) och talar om exakt vad du vill ha, vad du ska använda den till osv, och tala om vad det för kosta. Då bygger dom en åt dig.Kostnaden kommer inte att bli dyrare än om du köper en märkesdator.

 

Du får också fördelen att du får standardkomponenter i burken, vilket innebär att du kan byta/uppgradera vilken komponent som helst, oberoende av någon annan. Alla hårdvarudetaljer passar med varandra.

 

Köper du en dator som det står ett varumärke på, så kan du vara säker på att om något går sönder eller om du vill uppgradera, så är du bunden till att anlita deras återförsäljare och service.

 

Många komponenter i deras maskiner är specialkomponenter och säljs bara av dom själva

 

Hittar du dessutom någon bra firma på "orten" så kan du räkna med snabbare service om du behöver ha hjälp.

 

Dom stora tillverkarna av datorer har bara ett fåtal service-ställen och då ska burken skickas och du blir av med grejjerna i fjorton dagar.

 

Hälsning

 

Die Hard

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...