Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows xp

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag har en 333mhz daotr med 128 mb ram och en 4gb hårddisk!Jag tänkte att jag skulle lägga 256mbram 20 gb hårddisk och instalera xp på den!Men kommer datorn att bli slö då eller är det bättre att ha win 98 på den?

Rent spontant så känns det som om datorn blir väldigt seg. Har själv installerat XP på en liknande konfiguration, hade dock endast 128 mb i den.

Den var väldigt slö.

Hej!

Jag har en dator som jag har lite som leksak!

Det är 233Mhz och 98Mb Ram på den, Jag hade tidigare ME installerat på den.

Men det är ju rättså vanlig fråga det där med Xp, Så jag testade att installera det på den.

Visst går det men den är ju inte världens snabbaste KANSKE*ler* !

Kanske ska tillägga att det är 2,34 Gb HD!

Sören

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,65Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Geforce3 TI 200 64Mb

Guest idgadmin

Enligt uppgift bör du ha en processor med minst 500 MHz, annars är 256 MB och 20 GB HDD OK.

Själv har jag XP Home med Intel Celeron P2 700 MHz, 196 MB ram och 20 GB HDD, och det funkar bra!

Guest idgadmin

Det går ju alltid att justera vissa inställningar i Win XP så att det blir mindre prestandakrävande. Ligger datorn ändå på gränsen till vad man kan stå ut med tycker jag det är bättre att köra Win 98.

Även om 98 har ett "smutsigt" rykte, så fungerar det riktigt bra om man hämtar hem alla uppdateringar och sköter om sin dator i största allmänhet.

- Intel Celeron 1 GHz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 Ti4200 64 MB, HD 40 GB, Windows XP Professional, Bredband 10 Mbit/sek -

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...