Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backup i winXP.


jeeves

Rekommendera Poster

Hej !

Kan någon förklara för mig hur jag skall göra för att få backup i winXP! Jag har fått följande förslag från Crazy Horse men vet inte var jag skall skriva in sökvägen:

Backup-verktyget i XP.

 

Det är inte installerat från början i XP Home utan det måste du installera manuellt enl nedan:

 

Stoppa i din XP skiva: Sökvägen blir

D:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

 

(Om din CD-ROM enhet inte heter D får du byta bokstav där)

 

Dubbelklicka sedan på: Ntbackup.msi så installeras backupverktyget.

Mvh Hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa i CD-skivan. Om den startar med ngt t ex "Välkommen till" bild, tryck på avsluta och sedan tar du:

 

Gå via Start-Kör- tryck på Bläddra och dubbelklicka på D (om din CD-rom enhet heter så annars får du ändra)Vid filformat väljer du Alla filer - dubbelklicka på VALUEADD sedan MSFT -NTBACKUP och slutligen NTBACKUP.MSI

 

VOILA !!

 

 

Hör av dig om du undrar över något,

 

[inlägget ändrat 2004-01-17 21:40:42 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej jeeves, antingen kan man använda de säkerhetsbackup system som Microsoft har satt upp, jag gjorde detta i början men har tröttnat och gått min egna väg.

 

Istället gör jag backup på det som jag själv tycker ska göras backup på. Dvs jag har backup på tex några mappar på mina dokument och mina bilder etc, dessa drar jag till cd-brännaren och gör en skiva då och då. Med detta så styr jag detta själv och behöver inte fundera så mycket på all annan automatik. Ibland blir det enklare att göra som man själv anser :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Crazy Horse!

Jag vill bara tacka dig, för nu har jag en egen säkerhetskopiering i Systemverktyg tack vare dig! En fråga: hur har ni som kan allt sådant lärt er?

Mvh Hans

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej alla

 

Håller med "undrar"

 

Microsofts säkerhetsbackup tyckte jag var så krånglig att hålla på med, så att jag gör också på samma sätt som undrar beskriver istället. Väldigt enkelt och bra tycker jag.

 

Fast Microsoft säkerhetsbackup fungerar antagligen bra, bara man orkar sätta sig in i den. Möjligtvis är den enklare att sköta i XP, det vet jag inte. Jag har bara använt den i Win 98 och ME.

 

Det viktigaste är ju ändå att backupen läggs över på ett ANNAT media än hårddisken. Själv brukar jag lägga den på en CD-skiva eller en annan hårddisk. För småfiler så använder jag ibland diskett. Men disketter går ju lätt sönder, så för säkerhets skull så lägger jag samma fil på två disketter. Dom två disketterna blir då identiskt lika ïnnehållsmässigt.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-18 08:11:14 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur gör man om man inte har någon CD-skiva, det följde inte med någon när jag köpte min Pc. Jag har XP-home

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...