Guest idgadmin Posted January 17, 2004 Share Posted January 17, 2004 Har skapaat en pdf-fil från ett worddokument med hjälp av programmet pdf 995. Så lång är allt ok. Jag överför pdf-filen till min webbplats med ftp och länkar till filen från hemsidan. Men när jag ska öppna den får jag meddelandet: "Rotobjektet saknas eller filen är ogiltig". Jag har uppenbarligen missat något! VAD? Jag har naturligtvis Acrobat Reader (5.0). Det fungerar att läsa min nya gjorda pdf-fil på hårddisken men så fort jag skickar den ut på nätet så går det inte att öppna filen. Då får jag felmeddelandet. Vad är det jag missar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nils_sverker Posted January 19, 2004 Share Posted January 19, 2004 Jag antar att du har kollat så att länken är korrekt...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haakon Posted January 20, 2004 Share Posted January 20, 2004 Det kan vara så att du helt enkelt har glömt inställningen att visa pdf-filer i browsern. Det borde ligga under Redigera –> Inställningar –> Internet (vet inte exakt hur det ser ut i Acrobat Reader). Bocka i ”Visa pdf i webläsaren” (eller nå’t liknande…) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted February 21, 2004 Share Posted February 21, 2004 Hej! Kollade det och inställningen att visa pdf-filer i browsern är förbockad så det är inte det...jag kan ju öppna andra pdf-filer på nätet, förutom mina "egna". Länken är korrekt, stavning o s v...Kan det ha att göra med att jag gör min hemsida i Frontpage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted March 3, 2004 Share Posted March 3, 2004 Kom på det! Jag skickade inte pdf-filen som en binary-fil utan ASCII....därför blev det fel Äntligen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.