Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utforskarinställning


Kay

Rekommendera Poster

Hur gör man för att Utforskaren skall ha samma utseende varje gång man startar programmet?

 

Jag menar, om jag öppnar Utforskaren och öppnar kataloger och gör en specifik katalog aktiv, hur behåller jag den inställningen så jag slipper öppna hela sökvägen nästa gång jag öppnar Utforskaren?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Finns säkert många sätt....

 

Ett är att skapa en genväg till Utforskaren på Skrivbordet och sedan högerklicka på den > Egenskaper och på fliken Genväg vid rutan Mål: skriva in C:\...... där punkterna är vägen till den mappen du vill ska öppnas.

 

*** GOD FORTSÄTTNING PÅ 2004 ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Du kan även högerklicka på en katalog och "skicka till-Skrivbord (skapa genväg).

 

När du då klickar på den genvägen på skrivbordet, så kommer du rakt in i katalogen. På så sätt kan du lätt skapa flera genvägar till dom kataloger som du ofta använder.

 

Om du t.ex har tio sådana katalog-genvägar, så kan du ju i Startmenyn skapa en mapp som heter "genvägar" och klistra in dom där istället.

Då tar dom ju ingen plats på skrivbordet. Plus att det är lätt att ta fram dom, även om du har en massa andra program och fönster igång.

 

Om du då vill till t.ex "min katalog", så är det ju bara "Start-genvägar-min katalog"

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-15 21:14:24 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...