Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

starta utan inloggning?


Goovie

Rekommendera Poster

Jag har en Xp pro (svenska)

och har nyss installerat om xp jag undrar om hur jag skall kunna starta datorn utan att inloggnings skärmen kommer fram

p.s jag har inget lösenord på inloggningen.

jag bara klickar på symbolen(t.ex En fjäril) för att komma in.

 

Finns det någon ruta som skall kryssas av/på.

snälla hjälp mig!!!!!! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen Användarkonton & dubbelklick på det konto du vill ändra Avmarkera Använd välkomstnågonting eller om det står tvärtom: Markera Använd ej välkomstnånting.

 

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Patrick,

Testa detta:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;SV;315231

 

Mvh Ola

 

[bLÅ]

Ola Fransson

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Det enklaste sättet:

 

Klicka på "Start--> Kör". Skriv där "Control userpasswords2" och klicka sedan på "OK".

 

Under fliken "Användare" ska du bocka av "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn". Klicka sedan på "OK".

 

Nu kommer rutan för "Automatisk inloggning" upp. Ange användarnamn och lösenord och klicka sedan på "OK".

 

Håll inte på med de andra tipsen. Tar onödigt långt tid :)

 

Your World Your Rulez

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Pst.. tänk på att utan inloggning kommer du att surfa på Internet som administratör och därmed öppna din dator för allt och alla med full åtkomst till allt på din dator, det bästa är att skapa ett användarkonto som du jobbar med och surfar med och har adminkontot enbart för när du ska arbeta med själva datorn (installera, rota i register o.dyl.)du kan från din användarinloggade "sida" alltid arbeta som admin genom kommandot "runas" eller högerklicka "öppna som"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...