Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stänger inte av sig själv suck hur gör jag


andersnyberg

Rekommendera Poster

andersnyberg

hej jag har testat både windows 2000 och windows whistler men när jag ska stänga ner programmen så säger datorn efter en stund att nu är det säkert att stänga av datorn?? ska den inte göra det själv,så jag undrar hur man ska göra om man inte har en av och på knapp på framsidan av datorn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MatsKarlsson

Hej!

 

För att det ska fungera så måste hårdvaran stödja det...fungerade det i 98:an?

 

"jag undrar hur man ska göra om man inte har en av och på knapp på framsidan av datorn ?"

 

Klart du har en powerknapp...hur skulle du annars kunna starta datorn? ;-)

 

/Mats

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andersnyberg

hej och tack för att du svarade

 

 

jo ja har en on knapp fram på datorn men bara on och den stänger av sig med både windows 98 och windows me!!

det sitter nog ett relä som aktiveras av någon signal från programmet och stänger automatiskt av datorn men detta sker inte med windows 2000 & whistler ,,

jag skulle tro att det går att tala om för programmet att den ska sänga av datorn och inte bara tala om att i'ts now safe to turn off your bla bla bla

 

jag har en copmpaq presario 5670 om det nu har någon betydelse !

 

jag vill ha dett löst men hur

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Wiberg1

Under energisparfunktioner så ska du markera rutan under fliken APM, så ska det fixa sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

jag tror att du skall uppgradera energispar funktionen till ACPI (PC) istället APM ,öppna kontroll panellen starta "system" sedan "Hardware" starta device manager klick på Computer , under Cumputer skall stå "Advance Configuration and Power Interface (ACPI)PC" Inte APM eller liknande ,man kan iallafall uppdatera den , klick på raden tabba till driver och sedan uppdatera drivrutinen .

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...