Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En fråga om CPU:er


Tompy

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar vad det är för skillnad på AMD:s Processorer XP2200+ Thoroughbred, XP2200+ thorton samt XP2500+ Barton? Alla är ju 1.8 GHz (bartonen är iof 1.83 ghz). Dom två första står det även 266mhz och den sista 333mhz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tror att du gett dig själv svaret på denna fråga!

 

Det är nog Mhz som är den största skillnaden!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,65Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Geforce3 TI 200 64Mb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det är antagligen processorns s.k. FSB (Front Side Bus). Det har med processorns förmåga (snabbhet) att kommunicera med andra delar av datorn. Denna FSB brukar anges i MHz.

 

Intel använder sig av samma princip när de marknadsför sina processorer. De har tex tre (minst) processorer som arbetar i 2,6 GHz men de har en FSB på 400, 533 och 800 MHz.

 

 

- Intel Celeron 1 GHz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 Ti4200 64 MB, HD 40 GB, Windows XP Professional, Bredband 10 Mbit/sek -

 

[inlägget ändrat 2004-01-14 12:22:17 av Tekonom]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej hej

Jag vet inte om jag har förstått det hela rätt men vissa kärnor ska vara er klockvänliga än andra..

tror jag i alla fall:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för mig som har 1st 512mb Pc2100 DDR266mhz så är det ingen ide att köpa Barton processorn som kör 333mhz eller är jag helt ute och cyklar (kanske en dum fråga..men annars lär man sig inte..)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nä köp Barton! Ditt minne kommer att fungera med en Barton processor. Du ändrar bara FSB´n i bios till 133Mhz så funkar det fint.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...