Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Password

fibban23

Recommended Posts

Det gäller Windows2000 -IE6 SP1: Jag kan inte spara lösenordet till Telia-uppkopplingen. När jag skriver in det och trycker på OK och jag sedan går in på Inställningar Har lösenordet plötsligt blivit dubbelt så långt! Jag får skriva in det i Fjärranvändaren varje gång jag skall ut på nätet. Förmodligen ett "angrepp utifrån". Jag har tittat litet i registret men tittar nog på fel ställen. Tacksam för hjälp!

Guest idgadmin

HEJ

Jag har samma problem med WindowsXP. Har ställt en fråga en gång angående detta, men utan resultat. Om någon kan hjälpa mig med detta så vore även jag glad.

Your World Your Rulez

Hej!

Har inte W2000 själv men i XP händer ju samma sak då XP av säkerhetsskäl "krypterar" ditt lösenord = det ser ut att vara längre än det egentligen är.

Sedan misstänker jag att det är samma fenomen som i 98/ME att du måste vara inloggad i Windows för att spara lösenordet. Sök efter den .pwl.fil med ditt användarnamn och Ta bort. Starta om datorn och skriv in användarnamnet igen och lämna lösenordsrutan tom om du vill slippa att manuellt logga in vid varje start. Sedan under nätverks-egenskaper bör du ha Klient för Microsofts nätverk installerad. Har du det redan kan det vara idé att först ta bort den och sedan installera om den. Vissa säger attt man måste ha Klient för Microsoft som fösta val i rutan nedanför. Men för egen del fungerar det lika bra med WIndows inloggning = prova dig fram.

*** GOD FORTSÄTTNING PÅ 2004 ***

Jag kollade Klienten och si! den var inte förbockad. Nu funkar det, t.o.m. med det hyperlånga lösenordet

Hej och tack,tack!

Guest idgadmin

HEJ

Jag kollade också klienten och den var redan installerad och förbockad.

Om jag försöker ansluta med det långa lösenordet så får jag meddelandet "Felaktigt Lösenord/Användarnam".

Något mer förslag Mejram

Your World Your Rulez

Hej igen!

Kul att det funkar "fibban23".

Synd att det INTE funkar för dej, --LEGOan--. Jag skulle i din situation testa att ta bort den existerande Fjärranslutningen. Starta om datorn och sedan skapar du en ny Fjärranslutning och anger ditt användarnamn + lösenord kanske det rättar till "felet"...?

Hej igen --LEGOan--!

Det var då attans att det inte fungerar för dej...

Loggar du in som admin när du startar XP, eller har du lämnat lösenordrutan tom = loggar inte in alls ? Har du fler .pwl-filer som "ligger och stör" ?

Ger dig en poäng "som tröst" :)

Ojdå, kom på en sak. På vår andradator har vi 98 SE uppgraderat till ME och där fungerar det inte heller att spara lösenordet för av någon anledning så kommer inloggningsrutan vi hade under 98SE upp. Och den blir jag inte av med genom att ta bort .pwl-filer i ME. Fråga mig inte varför det här har händer vid en uppgradering, det bara är så...

[inlägget ändrat 2004-01-14 19:20:26 av Mejram]

Guest idgadmin

HEJ

Jag vet inte hur jag löste det men det fixade sig nu.

Jag tog bort anslutningen, startade om datorn och skapade en ny. Om jag klickar på "IE" på skrivbordet så kan jag inte ansluta med den anslutningen som kommer upp. Lösenordet är då fel. Ändrar jag så kommer det långa tillbaka.

Går jag in till "Nätverksanslutningar" och klickar på ikonen där så kan jag ansluta. Lustigt?

Tack ändå // MVH --LEGOan--

Your World Your Rulez

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...