Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mail till andra domäner


David80

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Jag sitter och exprimenterar lite med Exchange 2000, men det är en sak som inte fungerar.

Det går bra att skicka brev inom min domän, men när jag skall skicka till någon på internet får jag följande felmeddelande i Outlook Express:

 

"The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'david@martialmail.com'. Subject 'test', Account: 'dc1.labb.net', Server: 'dc1.labb.net', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 Unable to relay for david@martialmail.com', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79"

 

Jag har inte satt upp någon SMTP-connector ut mot internet, det kanske är det som saknas?

Om det är felet, hur sätter jag upp en sådan?

 

btw, det är inget strul med DNS:n

 

Tack på förhand!

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det är SMTP-connectorn som saknas, men jag antar att du redan har kommit underfund med det... =)

 

/Lestata

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fred Watrous

Installera SMTP tjänsten i IIS 5.0, Exchange 2000 kräver den för internet email.

 

MVH

 

Fred

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fred...För att installera E2K, måste SMTP-tjänsten redan finnas aktiv!!

Mao, är det inte det som är problemet.

 

Nä, jag håller med Lestat, installera SMTP-Connectorn.

 

Sökvägen är:

First Administrative Group|First Routing Group|Connectors-properties|New SMTP Connector.

 

Om du inte någon av "grupperna", har du inte aktiverat den funktionen. Detta görs under egenskaper för "Din Domain (Exchange) -->Display.....

 

\Martina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...