Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälplinjer i Exel


swmr

Rekommendera Poster

Några celler i en kolumn saknar hjälplinjer. Hur får jag tillbaks dom? Var är dom borta?

Det gäller alltså inte kantlinjer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt med...

Är det då du editerar i Excel som du inte ser hjälplinjer runt om hela specifik cell?

Testa detta: Verktyg/Alternativ... Fliken visning & ta bort bocken under Fönsteralternativ för Stödlinjer. Klcika på OK & spara om Exceldokumentet & stäng sedan Excel.

Sedan gör du om hela proceduren men denna gång sätter du dit bocken för Stödlinker & sparar om & stänger Excel. Testa sedan om du fått åter alla hjälplinjer (= stödlinjer).

 

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågräta stödlinjer saknas i cellerna B5:B13. Jag testade ditt förslag med att ta bort alla stödlinjer och det fungerade. Sparade dokumentet och tog sedan upp det igen. Stödlinjerna var fortfarande borta i hela dokumentet. Satte bocken för stödlinjer. Det saknas fortfarande stödlinjer i cellerna B5:B13!!!!!

Kan leva med detta, men kan du hjälpa med problemet "Namn i Exel" vore jag tacksam.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om Du inte redan har löst problemet så kolla om Du inte har fyllt cellerna med vit färg. Då brukar hjälplinjerna försvinna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, cellerna är som övriga celler . Färg automatisk, inga effekter mm

Helt förvirrad och tacksam för ytterligare förslag till lösning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare ett förslag är att Du ställer Dig i en cell ett par celler ovanför B5, tar tag i verktyget Hämta format och sedan "målar in" B5:13. Fast då får Du inte reda på vad det är som är fel och det är ju lite synd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Gråsparven

Nu har jag hjälplinjer, men vet förstås inte orsaken till att dom saknades. Men jag är nöjd.

Ett nytt problem uppstod. Det gick inte att infoga kantlinjer på cellerna, trots flera försök. Det löste jag genom att sätta kantlinjer på cellerna utanför det område jag målat in nytt format i.

Tack för hjälpen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...