Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se på film & jobba samtidigt


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Någon som vet hur man kan se på film (tv-out) och arbeta med datorn samtidigt... har haft denna inställning tidigare men glömt hur jag fick till det. Har G-force, nview osv

 

Tacksam för svar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ansluter en s-videokabel från grafikkortet till tv, sedan vissa inställningar i Nwiew som pal osv dubbel screen,..

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack för tipsen men jag har redan gjort allt det där.Har en s-kabel, ställt in på palB och klonat bilden. Har perfekt bild på tv:n men jag vill kunna jobba med datorn samtidigt som filmen går på tv:n.

Jag vet att det ska gå eftersom jag har kunnat det tidigare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har aldrig testat men visst bör det väl ha att göra med vad du ställer in under Device Settings. När du valt Clone och du får upp två bildskärmar så gå dit och ange din monitor som den där Windows ska visas. Minimera sedan PowerDVD ( eller vilket program du använder för att spela upp filmen ) och jobba vidare i Windows. Eller det kanske inte alls funkar så...?

Kan även påverka vilken bildskärm ( monitorn eller TV:N som du väljer som förstaenhet..?

Återkom för det här vill jag själv få klarhet i...

 

*** GOD FORTSÄTTNING PÅ 2004 ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nu fick jag till det!

(har NVIDIA GeForce FX 5200)

Valde TV:n som primary display. Sen klickade jag in på "full screen video" och sen under "full screen device" valde jag Primary display. Fick stänga ner alla program innan det började fungera. Gött!

 

Tack!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Fick lite bråttom där. Det blir bara automatisk fullscreen på tv:n med mpeg filer. Hmm får återkomma om jag kommer på något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...