Just nu i M3-nätverket
Jump to content

RAM Minne + Grafikkort

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hallå på alla!!!!

Jag ska köpa ett nytt grafikkort. Se länken under:

http://www.abit-usa.com/products/graphics/products.php?categories=2&model=45

Skulle ni rekomedera det? Är det ett dugligt kort om man vill köra det senaste spelen utan hack och annat störande?

Min andra fråga är om det passar min dator. Jag tror jag har DDR RAM men jag är inte säker. Min dator är ganska ny (1år). Hur ser de olika RAM minnena ut. Skicka gärna länkar på de olika minnena så jag kan se. Kan sedan lista ut vad minne jag har. Finns det prog som visar vad man har eller syns de i Bios?

Om någon vill tjäna lite P så är det bara och svara på denna kanske enkla freåga!

Guest idgadmin

Hej!

Kortet som du funderar på är helt OK. GeForce är alltid GeForce även om ATI har kommit ikapp på senare år (och förbi?). Spelprestandan hänger inte enbart på grafikkortet dock. Lika viktigt är det med en snabb processor och minne (RAM).

Om det passar till din dator beror inte i första hand på vilken typ av RAM du har. Kolla istället upp ditt moderkorts grafikport (AGP) om den har stöd för AGPx8.

Om du ändå vill veta vad du har för RAM (och all annan info om din dator) ska du testa programmet AIDA 32. Det finns på någon gammal PC För Alla-CD och att ladda ner från Internet.

- Intel Celeron 1 GHz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 Ti4200 64 MB, HD 40 GB, Windows XP Professional, Bredband 10 Mbit/sek -

Guest idgadmin

Hej igen

okej, men hur kolla jag AGPx8 stödet i BIOS? Vill gärna veta det också.

Jag har 256 RAM Minne, vilken sort vet jag ännu inte.

Proseccorn är en Intel P på 2,4GHz. det ska väl kunna köra spel bra med om jag byter från mitt Ge-Forse 4 440 MX lr nåt sånt?

P till Tekonom men fler får gärna svara osså!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...