Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

e-mail


banji

Rekommendera Poster

hjälp...sonen får inte igång sitt e-mailkonto filen har försvunnit, massa sk förståsigpåare har försökt att lösa problemet men ingen har lyckats hitintills vet nån????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad exakt är det som inte fungerar med hans e-postkonto. Och vad är det för typ av konto ( vilken internetleverantör finns det hos ? )?

Ofta är det ju något man glömt att fylla i eller inte fyllt i korrekt. Testa att helt enkelt ta bort det och skapa det på nytt. Det gör ni under Verktyg > Konton och Lägg till nytt. Ni har ju fått uppgifter om POP-server och SMTP-server + lösenord m.m. och dom måste fyllas i på rätt ställen.

 

*** GOD FORTSÄTTNING PÅ 2004 ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hej igen mejram

internetlev bålsta kabeltv

felmed står de comctl32dll dessutom hade han gjort allt de du föreslog men det funkar ändå inte.....nåt annat tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej banji

 

Jag tycker att han skall ringa till bålsta kabeltv internetsupport (eller dit han har sitt E-post-konto) och be dom gå igenom (medans han sitter framför sin dator) EXAKT vad som skall skrivas.

Gå långsamt och metodiskt igenom ALLA rutor som skall fyllas i, bockas av eller bockas i.

 

Nämn också vad det är för felmeddelande han får till dom, om det är något som har med sammanhanget att göra.

 

Jag kommer ihåg att jag själv var tvungen att göra det till min Internetleverantör. Instruktionerna jag fick hemsända med papper var så otroligt kryptiska att det helt enkelt inte gick att förstå hur det skulle fyllas i.

 

Trots att jag nu vet hur det skulle fyllas i, så kan jag fortfarande inte fatta dom skrivna instruktionerna.

 

Men det var ett litet litet fel som jag fick hjälp med telefonledes. Sedan fungerade det.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-07 01:19:07 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...