Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hittar inte RAM en!!!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

tjena ja har köpt nytt ram till datorn och ja har pluggat i de exact som det står att man ska göra! men när ja startar datorn så hittar inte datan den nya hårdvaran!! och alltså kan jag ju inte använda ramet! jag har också testat att söka efter det med control panelen..!! va gör jag!!!? kan man ladda ner drivrutiner från internet!? DIMM 512 PC2100 ValueRAM <-- Från kingston! är det jag har

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Får du ett felmeddelande när du startar datorn att den inte skulle hitta ramen ?

 

Annars har jag för mig att det inte blir nån installation av hårdvara utan datorn använder nya ramen rakt av ?

 

Nu är det ett tag sen jag peta i nya ramminnen men vill minnas att datorn bara använder nya minnen rakt av utan att installera den.

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hårdvaran använder minnet rakt av, om inte BIOS:et klagar på att det skett en förändring.

 

Jag förmodar att du fått rätt typ av minne.

 

Kolla först så att du ser minnet i BIOS, antingen genom att kolla räkneverket eller genom att direkt gå in i BIOS.

 

Gör inte datorn det, stäng av den och ta loss det nya minnet och sätt dit den igen, du kanske har inte fått dit den ordentlig (kolla så att den sitter åt rätt håll också). Du måste trycka ganska hårt med de nya minnen.

 

Skulle inget fungera, så kan det vara fel på den.

 

 

=====================

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...