Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sherlock Holmes

-Froggy-

Recommended Posts

Hej!

Härom dagen hittade jag ett gammalt spel från 95, som hette "The lost files of Sherlock Holmes - Case of the Rose Tattoo". Jag började spela det och kom ganska långt. Spelet har för övrigt, förvånande bra grafik för att vara så gammalt och verkar vara hyfsat genomtänkt.

Men nu är det så att jag kommer till ett ställe där jag ska cisa några nycklar för en kille men så fort jag klickar på "Show" krashar spelet till skrivbordet. Samma händer även när jag ska visa visitkortet. Jag har kört Kompatibilitetsläge för win 95 på alla filer som går, emn utan resultat. Jag vet att jag har lyckats komma förbi detta, för jag har kommit längre den gången för många år sedan. Notera att problemet fans då också.

Så nu undrar jag om någon här på PC Support kan hjälpa mig eller åtminstone komma mes ett förslag! Alla förslag mottages tacksamt- för vem vet, just det förslaget kanske leder mig rätt...

Tack på förhand

Froggy

[inlägget ändrat 2004-01-01 17:00:45 av K e r m i T The Frog]

Testa med en start-diskett istället..ta en för Win 95 eftersom spelet är gjort för det...dock kan den då klaga på för lite minne (konventionellt) och ibland kan det vara svårt att få till ljudet..

men testa så märks det..

* The Future Is Here! *

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...