Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering/backup


tomcar

Rekommendera Poster

Hej på er!

Jag har WIN XP HOME!

Och gjorde tyvärr säkerhetskopiering som jag trodde skulle kunna lägga på min andra hårddisk, men det gick inte, utan kopian lägger sig på en ny partition på C:, va f.. det är väl ingen säkerh.. karschar C: så vad då. men är det någon som vet hur man kan ta bort den här partiotionen med säkerhetskopian, och få tillbaka lite Gb på C:, samnt hur få tag på NTBACKUP.EXE, som finns på WIN XP PRO. Som verkar ha ett riktigt backup program.

Hälsningar och gott nytt år till er alla önskar TOMCAR!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bränn backupen på en CD-R skiva då..Hur många partitioner har du om du nu har två hårddiskar så borde det gå att flytta den, sedan kan man välja var man ska lägga den färdiga backupen

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-30 13:58:42 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej TalisMan!

Vem har lust att bränna 16 Gb på skivor, inte jag iallafall, tanken med säkerhetskopieringen är att få med allt på HDU:n, eftersom jag inte fick någon CD-skiva på operativsystemet.

Men tack för svar iallafall, kompis!

Hälsar Tomcar!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du menar backup-verktyget i XP. Det är inte installerat från början i XP Home utan det måste du installera manuellt enl nedan:

 

Stoppa i din XP skiva: Sökvägen blir

D:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

 

(Om din CD-ROM enhet inte heter D får du byta bokstav där)

 

Dubbelklicka sedan på: Ntbackup.msi så installeras backupverktyget.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Craxy Horse!

Jag kannske uttryckte mig lite otydligt, men skaen är ju den att i XP Home finns inte filen, och för övrigt fick jag ingen skiva eller något om XP home i det datorpaket jag fick via (facket SEKO) hemPC, med andra ord.

Men tack föer att du svarade.

TommyC.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

 

Hej

Jag har gjort backup med XP's program och flyttade hela backup till en annan disk på min dator, nu kan jag inte använda den - får svaret "säkerhetskopian innehåller data som inte känns igen och kan därför inte användas" - vad gör jag??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...