Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hänger sig!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Nu är det så att min dator har börjat att hänga sig innan man kommer fram till Win XP loggan när det laddas. Den hänger antingen när den gröna kuberna åker runt eller innan det. I loggboken finns följande olika meddelanden i

 

"Program": "COM+ Event System upptäckte en felaktig returneringskod under den interna bearbetningen. HRESULT var 8007043C från rad 44 av d:\nt\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakta Microsoft Support och rapportera det här felet."

 

Fel i tjänsten Volume Shadow Copy: Oväntat fel när rutinen CoCreateInstance anropades. hr = 0x80040206.

 

"System: DCOM fick felet Den här tjänsten kan inte startas i felsäkert läge. vid försök att starta tjänsten EventSystem med argumenten för att köra servern:

{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

 

Följande start- eller systemstartdrivrutin(er) avbröts på grund av fel under start:

Fips

Processor

SAVRTPEL

 

Det är samma fel om och om igen! Hittade detta i "Loggboken". Vad är det som är fel? Jag har formaterat om datorn 3 gånger på 2 veckor för att det blir såhär! Kan någon hjälpa mig? Jag kommer in i felsäkert läge med nätverk och i felsäkert läge!

 

P4 2400MHZ, 512 MB DDRAM, 120GB Hårddisk, ATI Radeon 9500 Pro 128 MB, Windows XP Home Edition

 

[inlägget ändrat 2003-12-30 07:31:59 av Arfs]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej

Har du testat göra en virusscan i felsäkert läge eller??De tlåter som mitt problem när jag hade virus i datan.Men har hittat ett bra virusprogram med inbyggd brandvägg osm bara är på 14 MB men scannar datorn konturnerligt.Kan läsa om det här och även scanna din dator på deras hemsida.

 

http://www.bitdefender.com/index.php Deras hemsida

 

http://www.bitdefender.com/scan/Msie/index.php SCANNAR DATORN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...