Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spara email?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej,

jag har formaterat hårddisken och lagt in win XP på nytt innan jag gjorde detta sparade jag mina email (dbx filerna) på en cd-rom men när jag försöker kopiera tillbaka dom får jag bara med skickatkorgen inte inkorgen outlook sparar automatiskt i en ny mapp som heter

inkorgen (1).dbx

 

[inlägget ändrat 2003-12-29 17:57:56 av Shrimp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

När du kopierar över den sparade Inkorgen.dbx måste du välja att ersätta den gamla, annars blir det "galet". Det får alltså bara finnas en enda Inkorgen.dbx i OE-mappen.

Observera att byter du nu så förlorar du de mejl du hunnit ta emot och som ligger i den ordinarie Inkorgen.dbx. Vill du absolut ha någor kvar så spara det innan du gör bytet...

 

*** GOTT NYTT ÅR ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat så här:

 

Öppna Outlook Express.

Klicka på Importera på Arkiv-menyn.

Klicka på Meddelanden.

Klicka på Microsoft Outlook Express 6 och sedan på Nästa.

 

Klicka på Importera e-post från en OE6-katalog och sedan på OK.

Klicka på Bläddra, sök platsen du sparat dina tidigare meddelanden på, klicka på OK och klicka sedan på Nästa.

Klicka på Alla mappar och sedan på Nästa.

Genom denna procedur importeras tidigare e-post till den aktuella identiteten. När den är klar klickar du på Slutför

 

OBS! Viktigt är att du har kopierat filen Folders.dbx annars klarar inte OE att importera tidigare meddelanden.

 

Hör av dig hur det går,

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-29 21:11:34 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej, Crazy Horse och tack för svaret.

När jag väljer mappen jag sparat filerna i får jag bara upp ett felmeddelande att det inte finns några filer i mappen eller att ett annat program använder filerna.

Jag är säker på att alla filer är där även Folders.dbx.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...