Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Office 2000


jeeves

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har just nu uppgraderat win98 till winXP och allt fungerar utmärkt utom rubr. program. När jag försöker komma in på Word, Excel eller något annat kommer förljande feltext:"Programmet eller DLL-filen C:\Pogram\Microsoft Office\Office\Mso9.Dll är inte en giltig Windows-

minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten".

Jag satte då i cdrom 1 /det är ju 2 skivor för in-stallation av Office 2000/, men skivan snurrar fram installation av M O 2000 och sedan snurrar skivan utan att några data läses in. Jag har försökt att börja med skiva 2 men med samma resultat.

Kan det vara så att jag måste köpa ett annat av Microsofts Officeprogram eftersom detta progam inte kan konfigueras med XP?

Om det är så var då vänlig att tala om vilket och jag vore glad, om någon kunde förklara, varför datorn beter sig som den gör!!

Mvh Hans

 

[inlägget ändrat 2003-12-29 16:53:37 av jeeves]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Office 2000 var installerat på Windows 98 innan du uppgraderade så måste du avinstallera det i Windows XP för att sedan installera det igen. Detta är för att Windows XP lägger till och tar bort en massa filer och skriver till registret.

 

 

[KOD]Gör något vettigt med din dator, gå med i Grid. Detta är ett forskningsprogram för att leta efter medicin mot cancer och smittkoppor.

Kolla in http://www.grid.org för mer info.

[/KOD]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...