Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får ej fram felsäkert läge!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

God fortsättning!

 

Hoppas någon har svar på mitt problem. Situationen är följande. Plötsligt har Norton Internet Security börjat larma om Subseven Trojan Horse, stup i kvarten. Scanning, även div online scanning, hittar inget. Tänkte då att starta i felsäkert läge och scanna för att se om något elakt finns i burken. Döm till min förvåning så dyker inte alternativet felsäkert läge upp när jag trycker F8 (OP, XP home). Följande alternativ visar sig:

Please select bootdevice

"1st FLOPPY DRIVE

PM-ST31200 26A

SS-HL-DT-ST GCE-8520B"

Borde inte felsäkertläge dyka upp här? Vidare mottages även goa tips ang ev subseven.

Tack på förhand // Krille

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Den hade jag inte prövat. tack för tipset! Provar! Nix hittade inget. Verkar vara mest "inbound traffic" avs subseven. Har letat som en galning på div forum ang felsäkert läge, men nada. Frågan kvarstår varför jag inte får fram felsäkertläge som alternativ vid uppstart. Väntar med spänning på en listig lösning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag är ingen expert på XP men det finns ngt som heter Återställningskonsolen som erfarna datoranvändare kan ha hjälp av då felsäkert läge inte funkar

Läs mer i hjälpen

 

** 98SE, ME och XP prof** (samt två i garderoben)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Men,är det inte bara brandväggen som stoppat ett intrångsförsök. Jag hade själv NIS 2003 installerat och det informerade hela tiden om att det stoppat försök att ta sig in i min dator. Nu har jag avinstallerat det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag tog kontakt med supporten på Symantec och de misstänkte att det kunde vara något som fanns på burken pga av att det var ganska många varningar, samt att det kommit varningar trots att jag inte varit uppkopplad. Det verkar dock som att aktiviteten har lugnat ned sig. Har inte haft ngn påhälsning på 4 timmar, vilket är extremt förvånansvärt. Mina misstankar är att det ändå kommer från extern källa. Vill ändå prova att köra en scan från felsäkert läge. Ska bara lita ut hur? Ska prova "sesu:s" förslag. Lät high tech dock!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...