Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PSU??


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej ja har en liten fråga!

Jag har köpt massa nya grejer te min dator, men nu ere så att ja behöver ett nytt chassi. Vad ska det va för PSU till chasit för att allt ska funka?Det ska vara en ATX-låda till ett ATX moderkort va?

Jag har dessa komponenter i datorn: MSI MT3V(moderkort,AMD Athlon XP, 512 ram, Asus V9480 Geforce 4 Ti4800,120 gb HD,DVDspelare&CD-Brännare

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, datorn skulle med största sannolikhet fungera med ett 300W aggregat.

 

Men AMD kräver lite mer, och om du sedan har fler prylar som kräver lite mer, som ett lite mer avancerat grafikkort osv, så finns risken att det inte räcker till ordentligt.

 

Prisskillnaden mellan ett 300W och ett 350W är väldigt liten, så personligen hade jag valt ett 350W.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Okej, för nu va det nämligen så att jag hade hittat en billig o assnygg låda med 300 W nätagg. Men då tar ja väl den fula lådan för samma pris med 350 W nätagg, räcker det då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju 50W mer att leka med...*ler*

Men som sagt så vad som krävs beror på vad man har...och vad man vill göra med datorn.

 

Om du är nöjd med ett hyfsat grafikkort, och du inte håller på med krävande program, och inte har en massa prylar i datorn är det möjligt att du kommer att vara nöjd med 300W.

 

Men skall du spela, och vill ha ett kraftigt grafikkort, en bra processor, mycket minne, ett par hårddiskar osv så bör du satsa på minst 350W.

 

Om du är beredd på att byta nätaggregat om det behövs kan du köpa den fina lådan nu, och byta PSU vid behov...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Okej, men det ja ska ha i är ju MSI MT3V(moderkort),AMD Athlon XP 2000+, 512 Mb ram, Asus V9480 Geforce 4 Ti4800 (128 mb),120 gb HD,DVDspelare&CD-Brännare

 

Skulle det fungera utan problem med dessa grejer i??

Tack för hjälpen//Fredda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag faktiskt inte...

Bara det faktum att det är en AMD hade fått mig att välja 350W med en gång.

 

Skall man sen ha GeForce4, och brännare så hade jag inte tvekat att välja 350W...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hörde med supporten på webhallen, jag räknade upp allt jag skulle ha i datorn och dom sa att det räckte med 300 W. Nu är ju då frågan vem jag ska lita på, ja köper väl den snygga lådan o kolla om det funkar, annars får det bli till att köpa ett nytt nät agg om så behövs!!??

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...