Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ScanDisk avbryts


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hej!

Jag har problem när jag kör ScanDisk, valt testtyp fullständig och att den ska korrigera fel automatiskt.

Får upp "ScanDisk har startats om tio gånger eftersom Windows eller andra program har skrivit till enheten. Om du avslutar andra program som är igång kan ScanDisk snabbare köras klart. Vill du se det här varningsmeddelandet i fortsättningen?". Jag har inga andra program igång som jag själv startat, försökt köra ScanDisk direkt efter jag startat datorn. De program som är igång när jag trycker Ctrl+Alt+Delete är:

ScanDisk

Explorer

Createcd50

Dap

Directcd

Loadqm

Dockapp

Dadtray

Syntpenh

Dadapp

Syntplpr

Rundll32

Promon

Systray

 

Jag använder en bärbar DELL Inspiron 8000.

Har kört virusprogram (Panda) samt Ad-aware men de hittar inget.

 

Tacksam för hjälp.

Holger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Testa att köra denna i felsäkert läge!

 

**God Jul Och Gott Nytt År**

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb ,1,00Gb Ram,Geforce3 TI 2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Enklast är att gör som Helren skriver, starta i Felsäkert läge.

Har du en skärmsläckare eller energisparfunktioner igång så prova att stänga av dom + alla program ur listan UTOM Explorer och Systray...

 

*** GOTT NYTT ÅR ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Dum fråga men hur startar jag om den i felsäkertläge. Finns inget sådant alternativ när jag ska starta om den

 

Tack för din hjälp!

Holger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta (om) datorn som vanligt men tryck på F8 upprepade gånger precis innan det står Laddar Windows eller vad det nu står. Då skall du få upp en meny med Starta i Felsäkert läge som alternativ.

 

 

[KOD]Gör något vettigt med din dator, gå med i Grid. Detta är ett forskningsprogram för att leta efter medicin mot cancer och smittkoppor.

Kolla in http://www.grid.org för mer info.

[/KOD]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem som du. För att komma till "felsäkert läge" höll jag Ctrl-knappen nedtryckt, redan när jag tryckte på startknappen. Och jag släppte den inte förrän jag skulle välja läge.

Och sedan gick Scandisk bra.

Lycka till, HolgerF!

Tall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...