Svase Posted December 25, 2003 Share Posted December 25, 2003 Hej Jag har formaterat hårddisken för att installera om Xp. Allt går bra när jag startar via cd'n men datorn reagerar inte på mitt F8 när jag accepterar licensavtalet. Innan jag formaterade försökte jag installera om direkt via cd'n men installationen avbröts. Tror datorn nu att jag försöker installera Xp två gånger och därför försöker hindra mig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted December 26, 2003 Share Posted December 26, 2003 låter konstigt. har du ett usb tangentbord? i så fall försök att låna ett "vanligt" tangentbord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svase Posted December 27, 2003 Author Share Posted December 27, 2003 Det har inget med själva tangenten att göra. F8 fungerar i andra sammanhang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted December 27, 2003 Share Posted December 27, 2003 Du har inte mappat F8 till att starta din dator i BIOS för annars är det enda jag kan tänka mig att helt rensa datorn och installera XP på nytt. Om inte det heller funkar så prova med att rensa cmos genom att läsa manualen hur det går till men oftast ska en bygel flyttas och sedan vänta minst en minut och glöm inte att flytta tillbaka bygeln annars kan moderkortet gå sönder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.