Just nu i M3-nätverket
Jump to content

problem med utskrift till fack 3

admintoys

Recommended Posts

Jag har en hp laserjet 5000 som är nätverksansluten, problemet är att det inte går att skriva ut från fack 3. Vad man än gör så väljer den fack 2, när man försöker. Jag har kollat på servern att skrivaren har fack 3 installerat, samt rätt drivrutiner, har provat både pcl samt ps drivare, men inget hjälper. Facket är installerat korrekt på skrivaren. Nån som har någon ide om vad jag kan prova?

Jag tycker att du borde kontakata HP support, de om någon borde veta vad felet ligger.

\\ hugoni

Ja, det hade jag gärna gjort. Problemet är väl bara att det kostar en hel del att få telefonsupport av dem.

Oki, så du har inget support-avtal med skrivaren? Ja, det går ju inte att utesluta hårdvarufel trots allt.

\\ hugoni

Du har väl en viss fri support under skrivarens garantitid om jag inte minns fel. Men om inte, kolla skrivarens inställningar på displayen. Att fack 3 står som standard m.m.

Dessutom kan det ju vara många faktorer som styr vilket fack den tar papper ifrån, bl.a. papperstyp(A4, Letter)m.m.

Testa sätt fack 3 som standard i skrivaren och kör en testsida (fortfarande via skrivarens lcd). Då borde den ta det ifrån fack 3. Gör den inte det kan det ju faktiskt vara HW fel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...