Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

para datorer??


Pestopina

Rekommendera Poster

Hallo jo nu är det så att jag har gått o blivit sambo med allt vad det innebär. det har dock genererat ett lite bekymmer för mig.... min sambo o jag har båda varsina datorer, stationära klumpar alltså... kruxet är att i våran nuvarande lilla 3:a så finns det bara utrymme för en burk.. då både hon o jag har massor av program o dokument på våra respektive maskiner så vill ju båda gärna ha sin maskin uppriggad.. jag har lyckats få plats med båda klumparna brevid varandra men där slutar möjligheterna dock. nu till min fråga: finns det nån möjlighet att koppla ihop båda maskinerna o forfarande bara använda en skärm o mus osv?? kan man på nåt sätt ha ena som typ server o den andra som klient? datorerna som skall paras i hop är:

 

min: 900Mhz med 256 RAM ati 7000 PCI tv-out, windows XP PRO

 

tjejens: 566Mhz med 64 RAM inbyggd grafik , windows 98 SE,

 

inga värsting burkar direkt men dom fungerar mkt bra för våra ändamål, hade man haft utrymmet så hade det ju inte vart nå problem o rigga upp båda o köra ett lokalt nätverk på dom.. men som sagt... kan man koppla ihop två chassin med inkråm att lira i hop på en uppsättning perferi utrustning??

 

Är mkt tacksam för svar.

 

/Timo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt säker på hur du menar..

Men om ni är nöjda med att sitta en åt gången så finns möjligheten att använda program som VNC/NetOp/PCDUO/PC Anywhere.

 

Allihop är program avsedda att fjärrstyra andra datorer med, kanske med vissa skillnader mellan programmen.

 

VNC har jag för mig finns i gratisversion, men jag vet inte hur pass det är.

Dom andra är betalprogram.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej hej

tror det ska finnas nån sorts omkopplare. så att era datorer ska kunna dela mus, tangentbord och skärm.. Tror så i alla fall..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, ja.....

Det är ju förståss sant..

 

Tror att dom kallas systemswitchar..

Finns i olika storlekar, från 2 datorer och uppåt...

Kanske enklare.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...