Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panda Antivirus Platinum 7.o


jeeves

Rekommendera Poster

Hej Amos!

Jag har nu installerat om win98 för att se om jag kan avinstallera Panda. Men det går inte, utan jag får en felruta:

Undantag som inte kan hanteras.

Felnummer 0x80040707. Beskrivning:

Dll-funktionsavropet lyckade inte.

UNINSTAL.Unist. Installationen kommer att avbrytas!

Och vad det gäller filskyddet är det fortfarande inaktivt. E-postskyddet och brandvägen är aktiva.

Jag har inte hunnit söka efter filen fxscln.exe ännu. Det mycket nu. Jag undrar om man kan kontakta Microsoft per mail?

Mvh Hans/Jeeves

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-21 13:09:13 av jeeves]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Hans

 

Det fattas säkert någon fil i Panda. Därför går det inte att avinstallera.

Då kan du prova med att göra så här istället.

 

Du struntar i att avinstallera utan försöker istället att installera det.

 

Sätt då in den Panda-CD som du har och installera Panda istället. Förhoppningen är att detta kommer att reparera Panda, så att du sen kan avinstallera det utan problem.

Jag tror att det är mycket goda chanser att det kommer att lyckas.

 

När du genom Panda-CDn har installerat eller reparations-installerat Panda och startat om datorn, så försöker du ånyo att avinstallera Panda.

 

När avinstallationen av Panda är klar och du har startat om Datorn, så väntar du med att försöka installera Panda igen tills efter att du har uppgraderat till Windows XP.

 

Glöm inte att avaktivera Panda när du håller på med dessa saker. Högerklicka på Panda-Ikonen nere bredvid klockan och välj att "stäng permanent skydd".

 

 

Ang att maila Microsoft.

 

Jag vet inte, jag har aldrig varit i kontakt med dom.

 

Mvh

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos!

Jag har gjort som du skrev men det har inte hjälpt. Nu har jag kontaktat Panda genom deras hemsida och beskrivit dessa problem så får vi se vad de kan komma fram till.

När jag installerat kom det fram ytterligare en felruta "Det var inte möjligt att ladda permanent skydd för filer", men det har jag ju vetat länge. Jag har dock inte fått erkännandet på pränt.

Nu skall du och alla andra som hjälpt mig ha ett stort tack, för nu gör jag inget förrän Panda hör av sig på ett eller annat sätt!

Jo, förresten när jag startade upp datorn igen, kom det fram en mapp för proram och lade sig på skrivbordet. Jag gick då in på Start, Program och där finns Autostart, men där fanns ingen mapp för Program. Den ligger ju också i "Den här datorn"/C:.

Den besvärar mig inte för jag klickar på krysset så försvinner den, men min fråga till dig är "Varifrån kommer den"?

Det är ju ingen ko på isen så tag det när det passar dig!!

"Ko på isen = gammalt uttryck för brådska".

Mvh och en riktig God Jul och Gott Nytt År till dig och alla andra i supporten.

Mvh Hans/Jeeves

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Hans

 

Det var väl synd att det inte lyckades, ibland vill det sig inte bara.

Vi får hoppas att Panda-supporten har något bra förslag.

 

Om vi inte hörs innan dess, så önskar jag dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År

 

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos!

Panda-Jimmy föreslog att jag skulle ta bort en mapp i Program och kan du tänka dig att nu fungerar Panda!!! Nu återstår "bara" att leta reda på Microsoft Shared Fax Client, som jag trodde låg i Word, men jag har tagit bort hela den och det hjälpte inte. Jag har även försökt att få kontakt med Microsoft Sverige men det är lättare sagt än gjort!!

Mvh Hans

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Hans

 

Vad bra då att det fixade sig. Pandasupporten är verkligen en bra sådan.

 

Sedan, jag vet inte hur det är att få tag i Microsoft, har aldrig försökt som sagt.

 

ANG Microsoft Shared Fax Client, så vet jag inte heller (mycket som jag inte vet), men om du inte hittar det i Lotus eller kontrollpanelen "lägg till/ta bort program" eller någon annanstans, så kunde du kanske möjligen testa med det jag skrev om i inlägget med länken till en kille med samma problem som du.

 

Eller kanske du kunde öppna en NY tråd och ställa denna fråga. Någon kanske vet vad Microsoft Shared Fax Client är för något, och kanske även hur man avinstallerar det.

Det vore nog det bästa. Jag menar så att det blir riktigt gjort.

 

Mvh

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...