Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

KMD och DC


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Eftersom DC och Kazaa är två olika porogram, så går det inte skulle jag tro..

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt hur Kazaa fungerar, men teoretiskt sett finns det inget hinder.

 

Låt säga att du delar ut mappen "Utdelat"...

Då bör du kunna tala om både i Kazaa och DC att det är den mappen du delar ut.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Jo det är jag ganska övertygad om att det går, men det kan ju bli lite konstigt med alla dat-filer (halvladdade filer) i Kazaas "My shared folder" om du delar ut den i DC. Det blir nog inte populärt.

 

I den version av Kazaa som jag har så heter utdelarmappen "My shared Folder". Det är också den mapp som man laddar hem till.

Den kan man inte välja bort, men man kan välja andra mappar att dela ut.

 

I DC tror jag att man kan välja vilken mapp som helst att dela ut. Man behöver inte dela ut den mappen som man laddar hem i (som man måste i Kazaa).

Jag har bara testat DC en gång, men jag har för mig att det var så.

 

Så det smartaste är nog att välja en gemensam mapp för båda programmen, men att INTE välja Kazaas "My shared folder" p.g.a allt skrot som ligger där som dat.filer och kanske virus till och med.

När du är säker på att det du fått hem i Kazaa är sådant som du vill dela ut, så kan du ju manuellt föra över dom till den gemensama "Utdelarmappen".

Detsamma gäller ju DC också. Det är ju alltid bäst att kolla upp det som kommit hem innan man delar ut det.

 

En stor anledning till att det sprids så mycket virus i Kazaa torde väl vara att man inte kan välja bort att dela ut den mapp som man laddar hem i. Det blir ju en evig rundgång på skrot som bara växer.

 

I varje fall så tycker jag att det borde gå att göra så.

Om du menar att du skall köra båda programmen på samma gång (samtidigt alltså), så vet jag inte hur det fungerar förstås. Det har jag aldrig provat.

 

Mvh

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-11 20:25:55 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du skriver så kan man välja precis vilken/vilka mappar man vill dela ut i DC.

Ingen begränsning.

Det gäller både utdelning och hemladdning(hemladdning:1 för pågående och 1 för färdigladdat, alternativt samma för båda)

 

Och än en gång som du skriver...

Kazaa-mappar är inte poppis på DC.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...