Guest idgadmin Posted December 10, 2003 Share Posted December 10, 2003 Har idag en dator med ett minne (128MB SDRAM Dimm). Klockhastigheten är 100Mhz på detta minne, tror inte att moderkortet stöder högre hastighet heller. Kan jag ändå köpa SDRAM som använder 133Mhz. Det är ok om minnet bara arbetar i 100Mhz, men kommer det att fungera om jag blandar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hel Och Ren Posted December 10, 2003 Share Posted December 10, 2003 Hej! Ja det går bra! För dom flesta komponenter är neråt komplativa! Sören TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME) ________________________________________________________________________________ XP Professional AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO, http://hem.passagen.se/vaknare/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted December 10, 2003 Share Posted December 10, 2003 Tack för svaret. Jag har en Dell dimension, det står i specifikationen att bara 100-Mhz minnen stöds, men då kan jag alltså strunta i detta? Det står även att ECC stöds, vad menas med det? [inlägget ändrat 2003-12-10 11:16:51 av admintoys] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haakon Posted December 10, 2003 Share Posted December 10, 2003 ECC står för “Error Correction Code” och innebär att minnet kan känna av och korrigera ev fel i SDRAM. Och jag tycker nog att du skall höra med Dell om det verkligen går att köra med 133-minnen, deras burkar kan vara lite knepiga ibland… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mij Posted December 10, 2003 Share Posted December 10, 2003 Får nog hålla med Haakon om att du bör kontakta Dell. Hade själv en Dell för ett tag sedan, och det funkade inte med PC133-minnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.