Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virusprogram


Qvirre

Rekommendera Poster

Hej!

Har ett par frågor gällande virusprogram.

Har använt "NORMAN VIRUS CONTROLL" ett par år,före hade jag nåt annat kom inte håg vad det hette.Men "NVC" har jag haft som special version,betalade uppdateringarna och det har funkat bra,nu går licensen ut den 26/12-03.

Hörde mig för om uppdateringar,och det skulle gå bra, Dom vill ha 299 kr för ett år,och det är väl rimligt.

Men,jag har funderingar på F-Secure inte för att det är gratis,utan för att det har inbyggd brandvägg,har Zone Alarm nu det funkar bra,även på nätverket som jag har.

Så mina frågor är: finns det (det gör det Naturligtvis)nån som har erfarenhet av dom här båda virusprogrammen,nu tror ju jag, att det inte är nån större skillnad på vilket virusprogram man använder, utan skillnaden ligger väl i vilket pris dom betingar,och hur lättanvända dom är,även supporten är väl viktig.

Den andra frågan måste jag ta bort Zone Alarm, att jag måste ta bort "NVC" om jag installerar F-Secure,det förstår jag,Skulle väl tro att det är sak samma med brandväggar man kan inte ha två.

Den tredje frågan är då finns det nån anledning att byta,ja det skulle ju vara då för att testa*s*

Qvirre

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av NVC, men tycker att F-Secure är bra.

Inte mycket till inställningar, men det sköter sig själv.

I alla fall det jag har via jobb...

 

Deras support vet jag inget om.

Har aldrig pratat med dom....

 

Skillnaderna mellan olika virusprogram är, tyvärr, inte bara priset.

Det skiljer nog lite mellan dom olika hur ofta dom släpper uppdateringar på virusdefinitionerna..

Men sen hur stor skillnad det är, det är en annan sak..

 

Brandväggar....

Vet inte om man måste avinstallera den ena, men risken är att det kör ihop sig ordentligt om man har 2..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Mij!

Du,jag fick nya Pc För Alla i dag,där hade dom gjort ett test,på dom här jag frågade om så det är löst.

Jag behåller "NVC" som virusprogram och "Zone Alarm" som brandvägg,det har ju funkat bra i ett par år.

Qvirre

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, ja...*ler*

 

Ja, är du nöjd finns det egentligen ingen anledning att byta.

 

Har det sen fått ett bra betyg också så finns det ännu mindre anledning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
White_Scorpion

Hej!!!

Har själv testat Norman AV men kommer aldrig att använda det mer. Det läckte rätt bra. F-secure tycker jag är mycket bra. Supporten vet jag inte hur den är eftersom jag bara har haft testversionerna från deras sida. Har vatt i kontakt med Supporten för Symantec dock och det tog väldans tid att bli kopplad rätt efter att ha pratat med en del folk på engelska. Tror knappast att det är så på f-secure.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...