Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pdf-fil


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

I förra veckan laddade jag ner en pdf-fil som jag sen försökte spara på hårddisken (då hade jag kopplat ifrån modemet). Datorn började "skrika" och jag kunde inte komma ur eländet förrän jag stängde av strömmen. Några minuter senare slog jag på datorn igen bara för att upptäcka att jag inte kom in på något av mina program, varken via startmenyn eller via ikonerna på aktivitetsfältet. Jag klickade men inget hände. Lämnade in datorn för koll. De körde olika tester men hittade inget fel. Datorn funkade som den skulle, enligt dem. När jag kopplade ihop datorn här hemma funkade den igen. Allt verkade OK tills jag körde en virussökning. I vanliga fall brukar programmet söka igenom ca 42-44 000 filer men efter strulet i förra veckan fanns det bara ungefär 32 000 filer att genomsöka. Vad kan ha hänt? Kan jag få reda på vilka filer som har försvunnit? Vill inte fråga i butiken där jag lämnade in datorn eftersom de inte brukar ha några bra svar de få gånger jag frågat nåt. Jag är ingen jättehöjdare på datorer så jag blir väldigt tacksam om någon vill försöka hjälpa mig att lösa detta!

 

Vänliga hälsningar

Lena

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

För mig låter det som att datorn hängde sig pga felaktig hårdvara eller drivrutiner så det jag vill råda dig till är att kolla om det finns nyare drivrutiner till din hårdvara + nyare BIOS att flasha till moderkortet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Zigge

 

När det gäller dom förlorade filerna.

 

Om du inte direkt märker att du förlorat en massa filer som du vet att du har haft, så kan det möjligtvis vara så att dom tömt mappen "Temporary Internet files". Kanske för att dom trodde den kunde ställa till det på något sätt.

 

Jag brukar tömma den själv ofta, men om jag inte skulle göra det så skulle det inte förvåna mig om det skulle samlas 10 000 filer på ett par tre veckor.

 

Det kan du gott ringa till dom och fråga om dom gjort om du vill veta det.

 

Men det skadar inte din dator om dom tömt dom. Så det behöver du inte tänka på.

 

Mvh

Amos

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...