Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upplösning ändras av sig själv


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Varför ändras skärmupplösningen lite då och då av sig själv när jag slår på datorn efter den varit avslagen under natten? Ingen annan har varit inloggad under tiden. Jag vill att upplösningen alltid ska vara 1280 x 1024 bildpunkter, men när jag slår på datorn är den ibland lägre dvs allt blir större. Jag uppdaterar mitt virusprogram (Norton, Symantec) flera gånger i veckan och har viruskollat datorn, men har inget virus. Brandväggen säger då och då till att den stoppat trojanska hästar, så den verkar också fungera som den ska. Vad ska jag göra för att slippa krånglet med att flytta om allting på skrivbordet varje gång skärmupplösningen ändras av sig själv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Vi hörde dig första gången. Testa högerklicka på skrivbordet och ta "ordna ikoner automatiskt" så flyttas de inte om.

Har du installerat något nyligen eller gjort någon förändring i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Precis som "rhc" skriver kanske du installerat något äldre program/spel som automatiskt ändrar storleken, och sedan "orkar" inte XP ändra tillbaka de. Eller sker det här direkt vid start? Kan det vara något program som du har under Autostart som krånglar till det för dej...?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...