Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur Ska Jag Göra?


Hel Och Ren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ju som sagt 2st diskar!

 

Och den jag satt som slave har också Xp installerat! NU!

 

Men jag får inget allternativ vilken disk jag vill starta från när jag startar upp!

 

Jag försökte att installera Xp på Slaven men inte, Så jag kopplade ur Mastern och sedan installerade Xp`n på slaven!

 

Och när det var klart så kopplade jag in master igen!

 

Men som sagt inget alternativ när jag startar upp? VARFÖR INTE?

 

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Helren!

 

Först en liten fråga: -Varför vill du ha XP installerad på båda hårddiskarna?

 

Har aldrig testat två separata installationer av samma OS, men om du låter Master vara Master och Slave vara Slave och installerar först XP på Master och sedan installerar det ytterligare en gång men ändrar till D:\ ( som jag antar att din slave heter )så bör du väl få upp frågan om vilket av OS:en du vill starta från. Men det är bara en hypotes och inget jag testat själv då det ofta är olika OS man installerar? Men jag är faktiskt nyfiken på hur/om det går...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hypotes stämmer ganska bra, Mejram.

 

Dessvärre är det så att det är endast under den förutsättningen, att båda sitter i samtidigt, som man kan få det valet.

 

Det är möjligt att det finns någon annan bootmanager som kan hantera det under rådande omständigheter, det vet jag inte...

 

Om man inte vill ha ett program som sköter det, så kan man köpa Nick-Lock.

Det är en liten bygel med ett lås, som man sätter i en ledig 5.25" plats.

Sedan ändrar man läge på brytaren beroende på vilken disk man vill skall vara master.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mejram!

 

Varför jag vill ha Xp På båda diskarna Ja det vet jag ej! Men tycker att Xp är mycket smidigare än både ME och 98 mm!

 

Sen är det ju så att jag installerade Xp på ena disken först (hade bara en då) ! Sen skaffade jag en till 40Gb, Och fick för mej att juag skulle installera Xp på den också!

 

Jag har haft så förut och det funkade bra! Men inte nu?

 

Spelar ingen roll om jag försöker med ME jag får inget alternativ iaf?

 

Jag har kopplat den grå IDE till slave ??????????? Och den svarta till master!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mij!

 

Jag har haft 2st Xp förut och fick valet att välja vilken jag ville starta ifrån! Men nu funkar det inte?

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag borde få ett val eftersom jag har OS på båda diskarna?

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Helren.

 

Jag är ganska övertygad om, att när det fungerade, så hade du det installerat på en disk, och hade den kvar när du installerade på nästa.

 

Det är enda chansen med dom programmen som finns i operativsystemen att fixa biffen, så att säga.

 

Det är möjligt att det går att ändra manuellt i den fil som sköter det, boot.ini, men det är inget jag rekommenderar.

 

Jag rekommenderar dig istället att söka efter "boot manager", för att se om du hittar någon som klarar av det när det redan är installerat.

 

Annars får du göra om installationen på D:, vilket jag gissar att du vill slippa.

 

Ett problem som kan uppstå, är att när du installerade på D:, så var den faktiskt C:, efter som du hade plockat ur masterdisken..

 

Så det är möjligt att du måste installera om ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sen tänkte jag passa på att fråga när jag har er båda här? Jag köpte ett radeon 7000 med Tv out och 32Mb, (Man får rätta mun efter massäcken) Hur kopplar man det via tv?

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-03 18:15:57 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mij!

 

En Om installation på D är ingen fara då jag bara har installerat OS på den och inget annat!

 

Jag delade upp D i 2st partitioner, Och den ena av den har jag som Back up!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki..då skulle det förmodligen lösa sig själv med en gång..

 

Men jag måste säga att jag också undrade vad du skulle med XP på 2 diskar till??

 

Du behöver ju inte ha något operativsystem på mer än 1 hårddisk...

Och egentligen fyller det ingen funktion om man har samma på båda.

 

det är mest om man kör olika operativsystem som man har nytta av en sådan funktion.

Eller om man tvunget vill ha det installerat 2 gånger..*ler*

 

Personligen anser jag att det bara tar upp minimum 1,5GB i onödan, och det är utan alla servicepack och andra uppdateringar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen!

 

Okej! Men jag har haft det så tidigare, Och tyckte att det var förträffligt att ha en disk som jag kunde hålla på nästan hur som helst med, Och en som jag visste (tror jag) Vad jag gjorde!

 

Men det är ju Xp installerat på den även om jag inte kommer åt den!

 

Men om jag går till den här datorn så har jag 3st diskar där! 2ST PÅ 40gB Och en på 120Gb ! Låterlogist va?*ler*

 

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Som sagt var så behöver du inte installera XP på båda diskarna för att kunna installera program m.m. på dom, det räcker så bra med det XP du har på C:\. Men om du absolut vill ha det så gör som jag skrev tidigare ha Master-disken med första XP-installationen i när du sedan installerar ytterligare ett XP på D:\. Då SKA du få upp frågan om vilket OS du vill starta i...

 

Skaffa en s-video eller composite-kabel ( beroende på vilken ut-signal grafikkortet respektive in-signal TV:n klarar av )sedan kopplar du från TV-UT + ljudkort och till TV:ns SCART med en SCART-adapter ( brukar finnas färdiga s.k. KIT att köpa i Data/Radio/TV-butikerna ) med ingångar för S-video/Composite + de två audio-kablarna. Ha allt i när du startar datorn så kommer du åt rätt inställningar för grafikkortet. Gå sedan till Bildskärm > Inställningar > Avancerat och här skiljer det sig lite beroende på typ av grafikkort men leta upp inställningar för TV-UT ( eventuellt Klona om grafikkortet klarar det )där du ska välja PAL och sedan rätt utsignal beroende på vilken kabel du har - S-video/Composite. Sänk skrivbordstorleken till 800 x 600 och uppdateringsintervallet till 60 Hz för bästa bildkvalité.

 

Återkom då jag säkert glömt något...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehehe...lika logiskt som så mycket annat i datorvärlden..

 

Det är fullkomligt normalt

(absolut inte) att man får en extra hårddisk bara så där....

 

Det är microsoft's sätt att tacka för att man använder deras operativsystem...

*skrattar*

 

Nä, allvarligt..

Jag kan inte förklara hur det kommer sig att du får 3 diskar i

"Den här datorn".

 

Du kan starta "Diskhanteraren" och välja "Scanna diskar på nytt".

Eventuellt så korrigeras uppgifterna då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Helren

 

Funderade lite på dina 3 hårddiskar.

Beror det inte på att du delat upp D:\-disken i två partitioner, så att den då "ser ut som" två hårddiskar (D:\ och E:\).

Fast då stämmer ju inte storlekarna 40+40+120 förstås.

Nej du har nog helt enkelt fått en hårddisk till skänks från ovan (skrattar)

 

Sedan håller jag helt med dig om fördelen att ha två likadana OS installerade. Ett som man kan "uppföra sig" lite hur som helst på och ett som man "sköter sig" på. I och med att det är samma OS så kan man ju testa alla våghalsigheter som konstiga program och underliga expriment innan man gör dom på sitt "riktiga" OS.

 

Själv har jag just nu 3 Win ME på samma HD.

 

ME 1 är mitt "riktiga OS". Utrustat med allt som behövs för ett OS.

 

ME 2 är det OS som jag använder t.ex till CD-bränning och annat som kan vara känsligt. Ett minimalt antal program installerade och absolut inget störande som Antivirus eller så.

 

ME 3 är ofta det totala kaoset där alla experiment och konstiga program testas.

Väldigt roligt att kunna hålla på lite hur som helst faktiskt.

Jag behöver väl inte nämna att det totalkraschat vid ett otal tillfällen.

 

Ha de

Amos

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos!

 

Skänk från ovan? Ja det har jag fått många gånger! Men inte någon HD!!*ler*

 

Jo då det är som du säger, Jag har alltså delat upp 40giggaren på 2 delar ca: 18Gigg per styck! (ca)

 

Och har du någe förslag hur jag ska få tillbaka alternativet att välja?

 

Vill du starta Xp eller vill du starta Xp!*ler igen*!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos.

Kan hålla med om att det kan vara bra att kunna experimentera.

 

Men då om någon gång är det en fördel med Nick Lock.

 

Anledningen är, att oavsett på vilken partition du väljer att lägga ett program under installationen, så kommer 99,9% av dom att lägga filer på C:.

 

Och i fallet med ME, så delar alla installationerna på vissa väsentliga filer.

Så om något program går in och ändrar i systemfilerna kan det få alla 3 installationerna att krascha.

 

Visst kan det då räcka med att man installerar det ena, för som sagt så delar dom på vissa filer...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Helren

 

Jag har nästan inte alls pysslat med XP, men vad jag tror så är det informationen som finns i filen boot.ini som styr det där. Den boot.ini som ligger i ditt första XP på masterdisken, men jag är inte säker.

Man kan nog ändra där, men HUR???????

 

Jag tror som Mejram och Mij att det beror på att man måste ha Master-XP-disken installerad när man installerar XP på slaven. Detta för att det skall bli registrerat i Master-XPs boot.ini att det finns ett ytterligare XP att välja på.

 

Det enklaste är nog att installera om XP på slavedisken utan att koppla bort masterdisken, det skulle i varje fall jag försökt med.

Så som Mejram föreslår menar jag.

 

Kolla för skoj skull efter om det blir några ändringar i MasterXP-boot.ini före och efter installationen.

Kan vara bra att veta. Då kanske man bara behöver ändra lite i

boot.ini nästa gång.

 

Har aldrig gjort så här själv, så det vore intressant att höra hur det gick.

 

Ha de

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det går att ändra i boot.ini

Faktum är att det är busenkelt..

Man kan öppna filen i Anteckningar.

 

Problemet uppstår när man skall lägga till information..

 

Skulle tippa på att det står ungefär så här

[CITAT][boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect[/CITAT]

och att det man skall göra är att ändra till följande:

multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

 

Dock vill jag poängtera att jag är inte säker, och att detta som synes är från win2000.

Raderna bör dock se likadana ut för övrigt..

 

 

*** Redigering ***

Nu har jag försökt redigera för att göra det tydligare, men det vill visst inte riktigt...

[inlägget ändrat 2003-12-03 21:13:41 av Mij]

[inlägget ändrat 2003-12-03 21:16:15 av Mij]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Helren!

 

En annan sak som jag kom ihåg att jag gjorde i Win XP var att skapa en startdiskett som man kunde använda om startfilerna i XP inte fungerade.

 

http://support.microsoft.com/?kbid=311073

 

Jag fick faktiskt användning för den när XP vägrade starta. Den fungerade inte som andra startdisketter med en dosprompt eller så. Den startade helt enkelt upp XP istället.

 

Det jag gjorde för att skapa den var att först göra en fullständig formatering av disketten i XP (INTE att skapa systemdisk eller vad det nu kan heta i XP). Det stod också att man måste göra det i XP och inte i Win 98 eller ME (varför vet jag inte). Alltså en fullständig formatering i XP.

 

Sedan kopierade jag bara filerna

 

boot.ini

NTLDR

NTDetect.com

 

till disketten. När XP sedan en gång vägrade starta (för att den inte kunde hitta hal.dll eller vad det var), så stoppade jag in disketten. Startade datorn och då startade XP också.

Sedan måste man ju reparera felet, men den startade i varje fall. Jag har för mig att min boot.ini hade blivit fel på något sätt (den på datorn alltså).

 

Kan i varje fall vara bra att ha en sådan diskett någon gång.

 

OBS att den boot.ini som man kopierar till disketten bara kan starta XP om det ligger på samma partition som det gjorde när disketten skapades. (man kan ändra den boot.ini också om man behöver det förstås)

 

Så fungerade det för mig. Jag hade bara ett XP är väl bäst att tillägga. Hur det fungerar med flera XP vet jag ej.

 

Ha de

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-03 22:51:05 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Mij

 

Håller med dig om att Nick Lock verkar vara en bra grej. Måste vara perfekt om man har barn t.ex och bara en dator.

 

Men det andra förstår jag inte riktigt vad du menar.

 

Dom ME-installationer jag har ligger på åtskilda partitioner. Dom tre första primära. Jag använder Bootmagic rescue-diskett när jag väljer vilken jag skall starta i. Om jag startar i t.ex ME 3, så är ME 1 och ME 2 både dolda och inaktiva. Dom finns helt enkelt inte och syns ej heller i Utforskaren.

 

Om jag installerar ett program i ME 3 (oavsett om jag gör det på utökad partition eller ej) så läggs det inte in något i dom andra ME-installationerna. Dom är inaktiva och dolda.

Jag har t.ex nu köpt nytt grafik-kort och exprimenterat med drivrutinerna till det i ME 3. Det är nu installerat och klart på ett bra sätt.

Men går jag nu över till ME 1, så kommer det inte att finnas tillstymmelse till grafikkorts-drivrutiner där. (synd i det här fallet). Har aldrig någonsin märkt någon som helst påverkan i någon ME-installation p.g.a något jag gjort eller installerat i någon av de övriga.

 

Men det finns andra saker man får ta det lite försiktigt med.

 

1.Om man har en gemensam programinstallation i en utökad partition (så är det i mitt fall eftersom alla mina ME kommer från samma Ghost-Image)

Då kan man inte avinstallera det programmet, för då kommer det ju inte att fungera i dom andra ME.

Men det är bara om programmet ligger i en utökad partition, ej om det ligger i C:\ (vilket 99% av mina program gör)

 

2. Det kan också vara lurt att använda systemåterställningen i ME. Det kan också påverka dom andra partitionerna.

 

3. Papperskorgen kan också bete sig lite konstigt. Har aldrig riktigt förstått hur, använder den så sällan.

 

4. Ock naturligtvis om man pysslar med program som Partition Magic, Gdisk, Ghost eller annat som kan påverka saker UTANFÖR C:\.

 

 

Om man skall öva sig på sådana program, så är nog det bästa att koppla bort sin hårddisk och plugga in en övningsdisk.

Kanske Nick Lock är lika effektivt.

 

Ha de

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-04 00:13:28 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Och God Morgon!

 

Problemet är att när jag gör en installation så får jag inget val vilken disk den ska göras på?

 

Utan bara C kommer upp? Och jag blir tillfrågad om jag vill göra en rep installation!

 

Jag vet att jag hade problem med detta förra gången också som jag hade 2st Xp installerat, Men jag fick till det till slut.

 

Men jag kommer naturligtvis inte ihåg hur jag gjorde!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Amos..

 

Aha....

Då var det en annan sak.

Fast nu när dom små grå fungerar lite bättre så undrar jag om det skulle funka att installera ME på tex d: annars...

 

I ditt fall har du ju bara installerat på c:, även om det bli på olika c:.

 

Det Nick Lock egentligen gör, är att bygla om 2 hårddiskar mellan master och slave.

Så i fallet med att man har barn som man inte vill skall komma åt ens saker, så bör man iså fall ha tex winXP eller win2000 själv, och låta dom ha win98.

 

Vet faktiskt inte hur det fungerar under en installation, när installationsprogrammet kör...

Det borde inte bry sig om det på slave-disken..

 

Sen får jag erkänna att det låter lite lustigt med punkt 1 och 3 i din lista...

Tycker att det borde inte vara så..

Men det är mycket man inte förstår.*ler*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Morgon själv!

 

Har tyvärr inte XP-skivan hemma, men visst borde du få upp alternativ när du väljer "Ny installation" ( alltså inte "Uppgradera" ) vid "Välj Installationstyp". Då samlas ju all data in om hur det ser ut i datorn och du bör sedan få upp samtliga hårddiskar/partioner som alternativ för var du vill installera ett ytterligare XP. Sedan är jag inte riktigt säker på vad XP säger om du använder samma nyckel/key som du har på din tidigare installation. Där kanske XP har någon form av identifikation som gör att du inte kan installera samma XP på två olika hårddiskar...?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej Mij

 

Jasså det var så som Nick Lock fungerar, bra att veta.

Fast då är det nog ändå en bra idè att fysiskt koppla bort sin vanliga disk och koppla in en övningsdisk om man skall hålla på att öva med t.ex olika diskpartitionerings-program eller annat liknande.

 

Det där med att installera ME på D:\ är jag osäker på. Jag tror att det är så att om jag gör Un-hide genom Norton Gdisk (jag har för mig att Partition Magic inte tillåter just denna operation i det här fallet) på partition 2 där ME2 ligger och samtidigt har partition 1 Un-hide och dessutom Aktiv (endast en partition får vara aktiv naturligtvis) där ME1 ligger, så får ME2-partitionen enhetsbeteckningen D:\ och blir då synlig i Utforskaren.

Men det är ju helt men meningslöst att ha det så. Möjligtvis kan det ställa till med något i ME-installationerna, är inte alls säker på det.

Men det förskjuter ju dom andra enhetsbeteckningarna ett steg och det kan ju ställa till saker.

 

När det sedan gäller punkt 1 i min lista, så är det inte svårt att förstå, snarare jag som förklarar lite dåligt.

 

1. Om du tänker dig att du installerar t.ex Encarta på D:\ och ihop med ME1.

Sedan Ghostar du ME1 och återställer Imagen till ME2 och ME3.

Då har alla tre ME den installationen gemensam i D:\.

Om du sedan avinstallerar Encarta från ME1 så blir det avinstallerat och även borttaget från D:\.

Men om du sedan öppnar ME2 så har det fortfarande kvar "förvissningen" om att Encarta är installerat för ingenting är ju förändrat där. Det betyder att det inte går att öppna Encarta och förmodligen inte heller att avinstallera eftersom huvud-delen av installationen ju borde liggat på D:\, men ej längre gör det. Ja du förstår säkert. Det blir en massa skrot kvar i ME2 som ej blir borttaget om man inte installerar Encarta igen och sedan tar bort det ytterligare en gång.

 

När det gäller punkt 2 så vill jag inte ens försöka förklara. Men ibland om man öppnar papperskorgen och där ligger 3 saker. Man klickar på "Töm", så säger den "vill du ta bort dom här 157 objekten".

Tja visst tänker man, men DET ÄR JU BARA TRE OBJEKT DUMSKALLE.

Gissar att det har något med att papperskorgen på något sätt är gemensam för alla partitioner ÄVEN dom dolda, fast man då inte kan se objekten.

 

Tänker inte forska så mycket närmare i denna sista saken, det finns så mycket annat här i livet som förmodligen är betydligt mer intressantare att pyssla med. (skrattar)

 

Ha de

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2003-12-04 11:26:21 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan vara bra att veta hur Nick Lock fungerar.

 

Funderade själv på att skaffa det ett tag pga ungarna.

Men det blev fler datorer istället, för det är mycket roligare.

Dessutom slipper man alla bråk om vem som skall sitta där osv..

 

Aha....

Jag fick för mig att du endast använde 1 partition åt gången, dom andra dolda, och gjorde en "vanlig" installation.

Därför fick jag inte ihopa det riktigt.

 

Hmmm...

Så papperskorgen visar 3 av 157 objekt??

Oavsett anledning till det så skulle jag vilja klassa det som en bugg.

Kanske inte någon allvarlig, men ändock en bugg.

 

Det är bara att tänka sig följande:

Nisse och Kalle delar dator av olika anledningar.

Pga säkerhet och en massa andra anledningar så har dom vars ett OS, och väljer via en boot-mannager.

 

Nisse kastar av misstag 4 oerhört viktiga dokument, kanske anbud på ett par miljoner( hur sannolikt det nu är när dom delar dator??).

 

Sedan kommer Kalle och vill tömma papperskorgen...

"157 objekt? Det är ju bara 3???"...

 

Sen kommer Nisse tillbaks, kommer på att han kastat dom och vill återställa...

 

Tur att det finns program för sånt......*skrattar högt*

 

Precis som du säger så finns det saker som är både roligare och mer angelägna att ta reda på framför hur det förhåller sig på den punkten.

Men samtidigt så är det ett intressant faktum...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...