Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemets vänteprocess!!!!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Undrar om någon vet hur/vad det beror att systemets vänteprocess tar 99% av CPU...hela tiden.Datorn går jättetrögt.

Jag har en bärbar Compaq Armada M700, windows 2000 pro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemets vänteprocess talar om hur mycket tid processorn är utan arbete, så att ligga på 99% är bara bra. Den ska ligga så högt som möjligt. Det är något annat i ditt system som gör att det går segt och inte processorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag antar att du menar att CPU användningen ligger runt 99%. Vilket den gör vid extrem belastning.

 

Om du har installerat något program precis innan detta hände rekommenderar jag att du tar bort det.

 

Om det är Systemets vänteprocess som är 99% kan datorn vara slö p.g.a. t.ex. brist på utrymme på hårddisken eller att det är dags att göra en defragmentering av hårddisken.

 

Kan även vara att ett RAM minne har gått sönder (Kan du lättast se i Task Manager hur mycket du har)

 

Eller något annat...

 

/Danne

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nja jag har ett beräkningsprogram igång som tar 50% och ett mp3 spelar program igång men sen har jag 46% idle process och datorn går definitivt inte trögt så i ditt fall skulle jag köra chkdsk och defrag och en viruskoll samt kolla att jag har dom senaste drivrutinerna till mina instickskort + moderkort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...