Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dust.exe


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

när windows startar så står det

"dust.exe kunde inte öppnas kontrollera sökvägen"

 

jag undrar vad detta är för nåt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

jag har scannat datorn med norton 2003

,hittade ingenting.

Jag förstår inte riktigt textan,kan nån förklara för mej

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Börja med att ta Utforskaren och sök efter namnet Dust, ta bort dem som ev hittas. Efter det, Ta Start / Kör skriv regedit - OK. När regedit öppnats, välj Arkiv och Exportera. Namnge .reg filen och spara den. Detta blir då din backup kopia om något går fel. Efter att ha gjort backupen, tryck på redigera - Sök, Skriv in ordet Dust och se vad som kommer upp(Efter 1:a sökningen tryck F3 för att söka vidare). Om någonting med Dust kommer upp markera,högerklicka välj Ta bort.När du tagit bort allt, stäng regedit och starta om datorn. Om något efter omstart inte verkar fungera korrekt så kan du öppna regedit igen och välja Arkiv/Importera så återställs den backup kopia av registret du gjorde tidigare,

 

Hör av dig hur det går eller om du funderar över något,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

kolla i system.ini så hittar du den efter shell=explorer.exe . Detta gällde i alla fall WinME när jag nyfiket klickade på en nerladdad fil och fick en 1/2 timmes jobb med att klura ut det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag undrar om man måste ta bort filen spelar det någon roll, för efter meddelandet har kommit upp, så kommer man i på windows som vanligt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

filen är inte kvar men däremot hänvisningen till den så visst om du kan leva med att dialogrutan kommer upp varje gång du startar datorn så....

 

Men kolla annars i system.ini som du bara klickar på som vanligt och ta bort dust.exe där det finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...