Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Lite installer har stött på problem

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

I samband med installation av virusskydd & brandvägg hängde sig burken. Numera är programmen korrekt installerade men varje bootning tar ca 1 min eftersom något oavslutat installationsprogram ligger och tuggar. Tillslut kommer dialogen " Liteinstaller har stött på problem upp. Hur gör jag för att bli av med detta. All programvara i burken funkar så jag kan inte härleda vilket program som ev. inte är korrekt/komplett installerat. Har av/ny installerat brandvägg/virusskydd men problemet kvarstår. Tacksam för hjälp!!

Det kan vara något sedan du installerade brandvägg och virusprogram...

Har du tex installerat virusprogrammet först, så har det nästan garanterat stört installationen av brandväggen.

En lösning då är att avinstallera båda, installera sedan brandvägg och sist virusprogram.

Ett tips värt att prova:

1- Gå till Start-Kör

2- Skriv regedit och tryck OK

3- Leta på nyckeln nedan:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

4- När du markerar Run så titta då i fönstret till höger om du hittar ngn rad med namnet "Liteinstaller" någonstans. Markera raden-Högerklicka-Välj Ta Bort.

Du ser också där vilket program som använder sig av Liteinstaller. Så om du inte redan avinstallerat det så gå vidare till Kontrollpanelen-Lägg till/Ta bort program och avinstallera så ska problemet vara väck.(Det kan vara ett program du redan avinstallerat men i registret finns rester kvar)

Hör av dig hur det går,

Guest idgadmin

CH -you made my day....

STORT TACK! Jag tänkte ge dig max poäng men vet inte hur jag lyckades med tryckningen. Oavsett - jag är tacksam....

JF

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...