Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med digitala signaler


FluH

Rekommendera Poster

Jag köpte min Dell Dimension 4550 i maj i år. Till datorn finns en 19" TFT-skärm, Ultra Sharp Ion Silver. Kabeln som förbinder skärmen med

grafikkortet är av analog typ, dvs. den är kopplad dels till skärmens analoga kontakt, dels till grafikkortets analoga kontakt. För att få ut mesta möjliga av skärmen vill jag nu i stället använda den medsända digitala kabeln, som alltså ska kopplas till skärmens

digitala kontakt. Grafikkortet (NVIDIA GeForce4 MX 420) saknar emellertid en digital kontakt(Så idiotiskt när jag köpt en platt skärm!), varför jag skaffat en adapter så att jag kan koppla den

digitala kabeln till grafikkortets analoga kontakt. Detta fungerar emellertid inte! Jag får ingen bild alls på skärmen med detta arrangemang. Jag har fått veta att jag inte ska behöva byta ut mitt grafikkort, utan det ska fungera med en adapter enbart. Hur gör jag? Är det någon inställning på skärmen som saknas, eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Han menar att grafikkortets utsignal är analog och att adaptern konverterar den till digital så du är tillbaka på ruta 1 dvs vill du ha bättre bild är du tvungen att köpa ett grafikkort med digital utgång.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...