Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DELL-komponenter


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har någon erfarenhet av att köpa dator m.m via Internet hos DELL? Hur ligger deras komponenters och varors prestanda till i jämförelse med andra märken? Priser? Service? Tillmötesgående? Annat?

Okunnig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Dell är den enda leverantör som jag skulle rekomendera till privat personer.. (dock säger jag inte att dom är bäst eftersom jag alldrig har haft någon kontakt med några andra leverantörer)

 

Jag har nog bestält över 100 datorer och långt över 1000 komponenter till Dell maskiner (Hårddiskar, Minnen, Skärmar, Nätaggregat etc etc) och jag har alldrig haft några problem med leverans eller garanti..

 

Det ända märke som jag dock varnar för är Compaq.. dock så har deras datorer/avtal blivigt bättre med tiden... så det är nog mest en personlig sak mellan mig och Compaq

 

om jag skulle rekomendera ett paket i från Dell så skulle det bli ett av deras nyare(!) paket.. "Dell Dimension 8300"

 

pris inklusive moms 20 253 kr..(nu!)

för det priset får du...

 

Pentium 4 CPU @ 3000 Mhz

512 MB RAM

ATI Radeon 9800 Pro Grafikkort

CDRW/DVD-Bränare/Läsare

Soundblaster Audigy2 Ljudkort

19" CRT(platt) skärm

Windows XP Pro

8 USB 2.0 portar

Optisk Mus

Tangentbord

 

ett väldigt bra paket..

Läs resentionen i nyaste DMZ

 

Priset går naturligt vis att få ner om man skippar skärmen,

 

 

Dual P3 550mhz:1024mb RAM:GF2 32MB:win2000

Dual Ppro 200mhz:512mb RAM:8 SCSI:RAID5:SCOunix

AMD 1300mhz:512mb RAM:GF2 32MB:WXPpro... medmera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag köpte min nya dator för en månad sedan. Jag kollade runt i ca:3 månader innan jag bestämde mig. Vad jag kom fram till var att DELL använder sig av ungefär samma delar som andra tillverkare, MEN är ganska mycket sämre på skärm och grafikkort. Så om du tänker spela.

 

Jag köpte JME´s performance dator och är utomordentligt nöjd. www.jmedata.se

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...