sushi Posted May 18, 2001 Share Posted May 18, 2001 Hej! Jag använde PartitionMagic 6.0 för att skapa en ny partition. och det gick bra förutom att att min CD brännare försvann helt och hållet från Utforskaren. Hur kan man få den tillbax? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cat Posted May 18, 2001 Share Posted May 18, 2001 Skicka din autoexec.bat & config.sys, så ska vi kolla på det. Btw, vilket OS kör du? MVH /Cat Link to comment Share on other sites More sharing options...
sushi Posted May 21, 2001 Author Share Posted May 21, 2001 Jag kör win98. nedan är autoexec.bat filen, som nu mera är sparad av ngn anledning under namnet "autoexec.tsh2 på c:\ : @ECHO OFF PROMPT $p$g PATH C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND;C:\DOS SET TEMP=C:\DOS rem - By Windows Setup - C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX.EXE /d:mscd001 mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi) mode con codepage select=850 keyb sv,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys C:\essolo.com och confyg.sys som är ochså sparad på samma sätt under namnet "confyg.tsh": DEVICE=C:\essolo.sys DEVICE=C:\WINDOWS\setver.exe DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS DOS=HIGH [common] device=C:\CdExpert\actcd.sys /d:mscd001 device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1) Country=046,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.