Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta skärmupplösning.


Oskarr

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett mycket stort problem. Jag kan inte byta skärmupplösning eller antal färger. Datorn har fastnat i 640x480 och 256 färger. Egenskaper fö bildskärm redan testat många ggr.

När jag försöker uppgradera drivrutiner står det bara att den bästa drivrutinen redan används, både för skärm och grafikkort.

Jag har Win 98, grafikkort: ATI 3D Rage Pro (atir3) och bildskärm syncmaster 710s. Hoppas på hjälp. MVH Oskis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Glömde säga att jag testat det också!

 

PS. Vad menar du med Radeon > FX

DS.

[inlägget ändrat 2003-11-27 18:13:51 av Oskis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Gäst idgadmin

Hej, ja har också detta problemet, har dock fastnat med 16 färger, och detta ser bedrövligt ut.

 

För ett tag sen försökte jag göra en partition på 5 gb med NTFS-filsystem. Innebörden av detta blev att datorn kraschade. jag kunde nämligen inte starta windows, utan datorn stängde bara av sig precis innan windows skulle startas.

 

Jag lyckades att starta i felsäkert läge så jag antog att det blivit något fel på windows's startuppfiler.

Efter att jag installerat om windows går den att starta, dock så har mina färg- och uplösningsinställningar blivit lite "deformerade".

Upplösningen har ställt in sig på 640x480 och färgerna 16 färger.

När jag försöker ställa in de inställningarna ja vill ha ber datorn mig att starta om datorn, men sedan när den startats om har inga förändringar skett.

Har haft detta problemet tidigare och formaterade då istället om hårddisken, men jag orkar inte det denna gång, måste finnas ett smidigare sätt på ett så enkelt fel.

 

Använder mig förövrigt av Windows ME (hate it)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Mitt problem är löst nu, jag prövade bara att uppdatera drivrutin för bildskärmskortet. Fungerade perfekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...