Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bättre grafikkort..


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag funderar på att uppgradera grafiken i min "reservdator", i den sitter ett P.O.W. Geforce 2Ti 64Mb med nvidia-chips, jag skulle gärna vilja veta vilka kort jag bör undvika om jag vill ha bättre grafik och spelprestanda.

Tänkte satsa på ett "bättre" GF-kort men har hört att jag skall undvika GF4 MMX-korten, varför sägs det att dessa oftast har sämre prestanda än GF3-korten och vissa GF3-kort bättre än FX5-kort??

Jag tänkte köpa begagnat via annons eller auktion så jag har ju ingen returrätt därför i behov av lite tips innan köp..

 

[inlägget ändrat 2003-11-23 22:09:59 av Micke.F]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Kolla efter ett ATI 9000 kort eller ett 9200 för bästa valuta för pengarna då dom har DX9 stöd vilket inte GF4Mx kortena har.

 

Annars om du kan hitta ett GF3 kort till bra pris så slå till.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tänk på att de senaste grafikkorten i allmänhet kräver en snabb processor för att utnyttjas fullt ut. Om din reservdator är av äldre modell (exempelvis <1 GHz) bör du inte köpa något bättre än till exempel GeForce Ti4200. GeForce FX5200 är ett budgetkort som du inte bör köpa. Likaså GeForce 4MMX. Håll dig till GeForce 3 Ti eller 4 Ti.

 

 

- Intel Celeron 1 GHz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 Ti4200 64 MB, HD 40 GB, Windows XP Professional, Bredband 10 Mbit/sek -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tjo!

 

Reservburken har en 1,5Ghz prolle och 768Mb DDR PC2700-minne, 300W nätaggregat. Så den borde klara de flesta kort. Tack för ditt tips tror jag satsar på ett beg "3Ti el. 4Ti" via någon annonssajt såvida jag inte "byter sida" till ATI men jag har ingen erfarenhet av ATI så det är lite svårt att släppa GF-Nvidia :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...