Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej!!

jag har ett problem med en virus som heter w.32 dabyrev.problemet är att när jag scanar hella min data på norton antivirus 2003 så visar den att jag har ingen virus på datan.men så fort jag stänger av norton 2003 så kommer det upp en ruta där det står:

 

NORTON ANTIVIRUS DETECTED A VIRUS ON YOUR COMPUTER

 

OBJECT NAME: C:/MSPROTECT.EXE

VIRUS NAME: W32.DABYREV

ACTION TAKE: UNABLE TO REPAIR THIS FILE ELLER SÅ STÅR DET ACCES TO THE FILE WAS DENIED.

 

vad kan det betyda är viruset farligt eller är det bara något fel på norton antivirus programet.jag håller mig uppdaterad och gör allt man ska göra men ändå kommer den rutan fram innan i början så stog det

OBJECT NAME: C:/KAZAA LITE K++ V2.41

men så har den ändrats idag till den andra filen.

 

jag ber dig kan du skriva steg för steg hur jag kan ta bort denna saken.jag ber dig bara jag får bort den.den irriterar mig som fan.kan du se om det finns något fix eller vad det kallas för denna sorten virus.jag har bara hittat fakta på eng på symatec.com men jag förstår inget av det hur man ska göra.så snälla kan du skriva så fort som mögligt hur jag ska få bort denna viruset och e den farlig.jag har tagit bort några program som jag tror har innehållit virus men denna varningen är fortfarande kvar.jag skulle bli tacksam om du svara så fort som möjligt.om du hittar fakta på eng så är jag dålig på att förstå den så det skulle vara bäst om du kunde förklara steg för steg hur jag får bort den.tack så hemskt mycket i förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det är ett litet skitvirus du har fått idatorn som är helt harmlöst men som sprider sig genom kazaa:s download katalog men hursomhelst. Så här gör du enligt Symantec.

 

1) Stäng av funktionen Systemåterställning om du kör ME eller XP

2) Starta om datorn i felsäkert läge.

3) Ta bort filen manuellt alternativt kör en full scan på hela disken med norton (rekommenderat)

4)Reseta Internet Explorers Startsida.

 

Lycka till...

 

--

G Johansson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...