Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AOL-Time Warners idéer


blubb

Rekommendera Poster

Att AOL eller någon annan köper Be inc är nog den enda chansen för dom att överleva. Frågan är ju om pengarna som dom har plöjt ner i BeIA -projektet istället skulle ha satsats på BeOS-6.

 

Jag tycker att det är tråkigt att företaget är på väg bli bankrutt nu när jag har börjat att riktigt tycka om detta operativsystem och hade gärna köpt nästa utgåva av BeOS.

 

Det som får mig gilla detta operativsystem är avsaknaden av all skit som Windows vill att man ska ladda in vid start av sitt operativsystem och att systemet hela tiden ska ladda in i minnet vad jag gör för att sedan kunna snabba upp processen vid nästa tillfälle när jag gör samma sak igen.

Detta funkar ju alldeles utmärkt om man har en massa minnen och inte stänger av datorn.

 

Dom Linux versionerna jag har provat är nog okej för dom som älskar att konfigurera och kompilera.

 

Något Windows-XP tror jag nog inte att jag köper för jag har ingen lust registrera mig hos Microsoft bara för att dom lurar folk till tro att deras registrering är till för att stoppa piratkopieringen.

 

För att detta kopieringsskydd skall fungera så innebär detta att du antingen använder Microsoft produkter Online eller så skickar ditt operativsystem ut signaler på nätet när du uppkopplad och tages emot av dom för kontroll för att se om du finns med registret.

 

BE OR NOT TO BE

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig fullt och fast. BeOS är imponerande snabbt, enormt stabilt, smidigt och kraftfullt.

 

Hoppas att det kan överleva och att AOL-Time Warner eller Sony köper Be. BeOS är ett media-OS så det borde väl passa Sony eller AOL perfekt.

 

Linux är bra rent tekniskt men fortfarande alldeles för nördigt.

 

Under tiden, innan Linux och BeOS blir större, kan vi njuta av Mac OS X.

 

I slutet av sommaren, när X finns förinstallerat på alla nya Macar, blir Apple världens största utvecklare av Unix-system.

 

Alla större operativsystem kommer därmed att bygga på Unix - utom Windows.

 

 

"Life is too short to use anything but a Mac; Windows is just not a human environment." - Roger Ebert, filmkritiker på Chicago Sun-Times

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kul - hela världen bygger på 70-talet (eller nå't) =D

 

Nee, BeOS / AmigaOS var höjdarna... :7

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...