Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ljudet i datorn


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Är det någon som vet hur man löser detta problem?

Jag kan inte spela midi-filer. När man startar datorn kommer följande meddelande upp!

"The creative soundblaster PCI 64 driver can not load MIDI-waveset. MIDI playback has been disable.

Kan man ladda ner bara MIDI-delen eller måste man installera om ljud-kortet.

BN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat här .Öppna volymkontrollen > play control > alternativ > egenskaper > uppspelning > så att Midi synth är förbockad ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst idgadmin

Jag har haft samma problem och löste det på detta vis:

 

gå in på http://www.soundcard-drivers.com/drivers/10/10518.htm och ladda ner 4 mb waveset. spara det på en seriös plats där ingen far och rör. därefter högerklickar du på den här datorn och väljer egenskaper/enhetshanteraren och "Styrenheter för ljud/video/spel osv..." där högerklickar du på "soundblaster pci 64" och väljer "settings"... där står det nåt skit om waveset, klicka på add waveset och leta dig fram till den seriösa platsen där du sparade wavesetet, välj det och klicka på ok, sen klickar du bort all skit, se bara till att ha klickat på ok i "settings".

 

därefter säger 98:an förmodligen något om "omstart" och när du har startat om så kommer nog inte det jävla "cannot load midi waveset, midi playback disabled" meddelandet när du startar...

 

det funkade för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...